`

عروسی پسر دایی


این عکسو ببینید؟


شبی که گذشت عروسی پسردایی م بود و با سلام و صلوات زوج خوشبخت رو راهی خونه بخت کردیم و برگشتیم : )

برام خیلی خیلی عجیب بود که با اینکه هر دو خانواده از خانواده های سرشناس مشهدن، انقدر بریز و بپاش کردن و مجلس عروسی رو تو بهترین و گرون ترین تالار شهر برگزار کردن. (البته الان که میبینم اونقدرام عجیب نبود!)

انقدر که توصیه شده عروسی ها رو آسون و سبک بگیرین فکر می کردم این دو خانواده نیز یک مجلس عروسی "ارزان" و با حداقل دو نوع غذا برگزار کنند؛ ولی چندین نوع پلو و چلو، خورش‌، کباب، خوراک، سالاد و دسر و انواع و اقسام نوشیدنی "حلال" دیگه "رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون!" تمام ذهنیاتم از خانواده ی دایی م بهم ریخت. تو این مجلس فقط یک چیزی خوب رعایت شده بود و اون مولودی خوانی بود وگرنه تماما اسراف و اسراف و اسراف بود که در چند قدمی موج میزد. اینکه میگم تمام ذهنیاتم از خانواده خان دایی جونم بهم ریخت به این خاطره که یک خانواده ی مذهبی هستن و تفکری که نسبت به خانواده مذهبی داشتم، دیشب به کل بهم ریخت به مانند ساختمان پلاسکو که به چند ثانیه تماما آوار شد و ...


اگر کم خرج کنی میگن خسیسی.

اگر هم زیاد خرج کنی میگن به فکر خانواده هایی که از خودشون پایین ترن نبودن.

پس چه کنیم؟


+ چند روز پیش با آبجی خانم سر عروسی من بحث می کردیم و من می گفتم فقط مجلس بله برون می گیرم (البته اگه بزرگترا اوکی بدن :دی) و هزینه ی مجلس عروسی رو یا خرج خیریه و امثالهم می کنم یا با شووَر محترم میرم زیارت عتبات. بعد به سنت پیامبر یک ولیمه میدیم و تمام.

از من پرسید که پس لباس شب عروسی چی؟ حسرت میشه ها! گفتم نمیشه. واقعا هیچ حس خاصی نسبت به لباس سفید عروس ندارم : ))))


+ قصد پز دادن ندارم چرا که منو سَنَنه! گیرم "دایی" من هست فاضل... از بهر "دایی" مرا چه حاصل؟ ( اصلش اینه که: گیرم پدر تو هست فاضل، از بهر پدر تو را چه حاصل؟)

قصدم اینه که بگم، اگه خانواده ی پولداری دارین، حواستون به خانواده های پایین تر از خودتونم باشه. اگه شما بهترین مجلسو می گیری، شاید اونا هم حسرت همچین مجلسی به دلشون بمونه و از نداریشون آه بکشن و اون آه خدای نکرده دامن زندگی شما رو بگیره! : )


+ وبلاگ فیشـ نگار  o_0

ان شاءالله برگردن.

۲۳ نظر
تکراری Tekrari
۲۳ شهریور ۰۲:۳۴
خلاف شرع در عروسی، فقط مسئله محرم نامحرم و موسیقی حرام نیست!
وقتی میگوییم کار خلاف شرع، فوراً ذهن‌ها معطوف به مسئله مَحرم و نامَحرم و موسیقی حرام و ازاین قبیل میشود. البته اینها هم خلاف شرع است؛
اما اسراف هم خلاف شرع است.
زیاده روی در خوردن و آشامیدن،
زیاده روی در ریخت و پاش،
زیاده روی در تجملات
و هرچه که از حد متعارف و معقول زیادتر شد، اسراف است و شرعا حرام است.
متأسفانه این حرامِ مسلّم، تا حدودی در بین مردم رایج است. ۸۱/۹/۱۵



+متاسفانه الان جوونا هم بخوان ساده بگیرن خانواده ها نمیذارن ...
حالا لباس عروس هیچی، این آتلیه گرفتن و فیلم عروسی دیگه چه صیغه ایه؛ کلا تو کتم نمیره🙄

پاسخ :

لایک بابت بخش اول کامنتت.. مرسی :*
منبع ← http://yon.ir/IRf8a


+ان شاءالله اونام کوتاه میان : )
واسه همینه میگم فقط مجلس بله برون تا بقیه ی ریخت و پاشا به نحوی کنار زده بشن و از برگزاریشون فاکتور گرفته بشه ^_-
یک دختر شیعه
۲۳ شهریور ۰۴:۵۰
به نکته ی خیلی خوبی اشاره کردی، اتفاقا چند روز پیش می خواستم راجع بهش ی مطلب بنویسم.

پاسخ :

بنویس مریم جونم قلم تو زیبا تر و دلنشین تره : )
ستاره جان
۲۳ شهریور ۰۵:۲۷
خوب
گاهی به خاطر خاتواده طرف مقابل مجبور می شن 
گاهی هم همون عرفه دیگه 
نه کسی در کنار آه می کشه واقعا؟ الان فلان کس منم عروسی آنچنانی گرفت خوب من میگم خودش دکتر خانواده اش رییس بانکی  طرف شوهرش سپاهی
یا اونی که جلو پاش گاو یه بار کشتن یه بار هم شتر 
خوب باباش کارخونه دار 
خو خودمو باهاش مقایسه نمی کنم چکاریه آخه؟ 

پاسخ :

میگن خانواده ی عروس دایی م اینا، مجبورشون کردن تا یه مجلس مجلل بگیرن!
در هر صورت فرقی نمی کنه، اگه خودشونم نمی خواستن قطعا می تونستن طرف مقابلو توجیه کنن که همچین مجلسی نمی گیرن. ولی (یه ولی این وسط هست که) این که من بیرون گودم و از داخلش چیزی نمی دونم و نمی تونم خودمو تو شرایط اونا بذارم.
آره عزیز دیدم که میگم :(
تو ماااااهی :*
محسن رحمانی
۲۳ شهریور ۰۷:۴۰
اسراف که فقط تو عروسی ها نیست روزانه کلی اسراف میشه کلی دیگه تو عروسیها
که دیگه بیشتر البته اسراف صورت میگیره چه مجلس مجلل باشه چه مجلل نباشه.

پاسخ :

با این حساب زندگی همش اسرافه :|
دیوانه ...
۲۳ شهریور ۰۸:۴۱
:)

پاسخ :

-_-
نخوندین←?
Alireza z.i
۲۳ شهریور ۰۸:۵۱
سلام همشهری ! 
همین چند روز پیش عروسی پسرخاله منم بود ، تو قصر جواهر ، که البته با کلی غذا و نوشیدنی (حلال) و بستنی و... همراه بود . جوری که کلی اضافه اومد.که شوهر خاله م که از قضا پسر عمه پدرم میشه (ینی هم پسرعمه هم باجناق ) با کمک پدرم که تنها باجناقش هست ، همه چیزایی رو که اضاف اومده بود جمع کردن.که همش رو بین فقیر فقرای شهر تقسیم کردن (اونایی که تو خیابونا گدایی میکنن و کارتن خوابن).
اینجوری هم میشه از اسراف جلوگیری کرد.
 منوف همشهری عزیز !

پاسخ :

سلام.
همش به این فکر می کنم سرنوشت اون ته مونده های غذاهایی که ملت، من جمله خودم، از سر حرص بشقاب بشقاب پر کردیم چی شد؟ :(
ممنون. شما هم موفق باشید : )
Alireza z.i
۲۳ شهریور ۰۸:۵۲
خخخ منظورم موفق بود

پاسخ :

: )
دُچــــ ــــار
۲۳ شهریور ۰۹:۲۹
همه ما همینیم :)
+ حالا بذار شما هم توی این مسابقه ی تجمل بیفتی بعد ببینم خبری از خیریه و این چیزها اصلا به ذهنت میرسه !

پاسخ :

دعا کنید برسه :(
دیوانه ...
۲۳ شهریور ۱۰:۲۲
نه خوندم 
فقط کار پیش اومد گفتم برا خالی نبودم عریضه اونو بفرستم  :| 
خب عوض من به داییتون بگین ک پسرشو ماچ کنه بگه برادر من چرا ?? فقط همینو بگید خودش میفهمه کی گفته :|
مااااااشاااالاه دیگ تو هر پستی ک میذارین از عروسیتون میگین -_- چخبره :| 
دیگ شتر دوان دوان داره میاد خونتون :| 

پاسخ :

اوه اوه اوه
پس نخسته جناب! اذیت شدین :|
چیشده؟ 😮
اوووووووووووه حالا تو دو سه تا پست از آرزوی خانواده م نوشتم به من چه خو ^_______^
😅🙌
بهارنارنج :)
۲۳ شهریور ۱۰:۲۸
ماکه پول نداریم بخوایم بریزو بپاش کنیم حالا:)))

پاسخ :

پولم داشتین بریز و به پاش نکنین آباریکلا : )))))
بهارنارنج :)
۲۳ شهریور ۱۱:۰۱
محبوبه؟؟؟

پاسخ :

جانم؟
ایمان
۲۳ شهریور ۱۱:۱۲
این دفعه رو خوندم!!الان که چی؟ این بحث هارو وسط کشیدین که نمیخاین شام بدین عروسیتون بدین بهم؟شام, منو بدین😥
#خسیس نباشیم

پاسخ :

باریک 👏 چه پیشرفتی :دی
نههههههههههههه شام شما و مستر مداحی و کلهم اجمعین سایت جیم و بیان محفوظه -_-
واران ...
۲۳ شهریور ۱۱:۴۳
تو مراسم داداشام و خواهرام هیچوقت این شکلی اسراف نکردیم :)
یعنی من نذاشتم اسراف کنند :)))

ولی آقای قرائتی در اینمورد صحبتی کردن :)
وقت کنم لینکش رو میذارم :))


+
مبارکشون باشه ایشالا 

پاسخ :

احسنت👏
باریکلا به واران همیشه ناظر 😉

زحمتت میشه! 🌹



خداوند به ازدواجشون برکت بده
ایمان
۲۳ شهریور ۱۳:۵۱
خو اینطوری که باید یه 400یا500نفرفقط از جیم و بیان شیرینی وشام بدین که!!حالا ایناش مهم نیس شما شام منو بدین فقط😀

پاسخ :

پس به کسی نگین و فقط بین خودمون و بلاگرا باشه :d
علی آقا:)
۲۳ شهریور ۱۴:۴۳
الان که شمااین پست روگذاشتید،رفتم باپدرومادرم درباره اینکه پول کمتربدم وعروسی باکیفیت تربراخودم بگیریم
محاسبات جدی ای انجام دادیم:)
خیلی خوش گذشت بهمون:)
سرمنم کم کم توخطرازدواج قرارگرفت:)

پاسخ :

نتیجه ای هم در بر داشت؟

بانوچـ ـه
۲۳ شهریور ۱۴:۴۷
حالا چون طرف دستش به دهنش میرسیده اینکار رو کرده به نظرم خیلی جالب نیست... همینطوری میشه که این همه چشم و هم چشمی پیش میاد و فاصله طبقاتی زیاد میشه :(
مبارک باشه عروسیشون ان شاءالله خوشبخت بشن

پاسخ :

منم همینو میگم. دو روزه دیگه یکی از همین مدعوین بخواد واسه فرزندش مجلس عروسی برگزار کنه واسه حرف مفت مردم میره خودشو زیر قرض میبره که چی؟ که مجلسش به قولی "آبرومندانه" برگزار بشه! -_-
ممنونم بانو :* ان شاءالله
لوسی می
۲۳ شهریور ۱۵:۱۴
ای بابا!
من یه چیز دیگه هم برام مهم شده اونم جهاز ایرانیه! :)
اینجاهاست که عیار آدمها مشخص میشه.
البته من بگم که به شأنیت مراسم هم معتقدم ها! یعنی شأن صاحب مجلس و مهمان هم باید رعایت بشه اما نه اینکه به اسراف و تجمل و زیاده روی برسه. همون مدلی که شما گفتی کفایت میکرد. بیشتر از دو سه مدل غذا دیگه واقعا زیاده رویه.

+من هم بابت بخش اول کامنت "تکراری" سپاس میگزارم.

پاسخ :

اتفاقا به نکته بسیاااار مهمی اشاره کردی. واسه اغلب مردم مارک و خارجی بودن لوازم منزلشون براشون مهمه در صورتی که بعضی از برند های ایرانی با برند هم نوع خودش از نظر کیفیت برابری می کنه. در ضمن ارزی به خارج صادر نمیشه و پولمون همینجا و تو جیب کارگرای خودمون میره ^_^

مثلا اگه تو یه مجلس عروسی یه نوع غذا سرو بشه بهت بی احترامی کردن یا شانتو زیر سوال بردن؟
دقیقا منظورتو نگرفتم!
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۴ شهریور ۱۶:۱۲
ان شاالله عروسی خودت جبران می کنی*_^

پاسخ :

اینروزا انقدر گفتم "ان شاءالله" که کم کم دارم خجالت می کشم 🙈
دختریم ...
۲۴ شهریور ۱۶:۴۷
زندگی ما ایرانی ها پر از چشم و هم چشمیه اما عروسی ساده به این معنی نیست که شما همه چی رو ارزون در نظر بگیری بعدشم این همه تبلیغات فلان و بسان فقط و فقط واسه قشر متوسط جامعه است که ما باشیم و لا غیر :|  
یکی از آداب و رسوم ما تو عروسی همین عروسی های چند روزیه!!! من خودم به شخصا معتقدم دلیلی وجود نداره چندروز عروسی بگیری عروسی یه روز اونم مختصر و تروتمیز و شیک :) 
یه نگاه به زندگی خارجیا بندازیم کاملا مشخص میشه که اونا نه تنها تو عروسیاشون بلکه  تو روابط و زندگی و خریداشونم ساده هستن و از تجملات دوری میکنن .

پاسخ :

آره منم اصلا موافق مجالس چند روزه نیستم. همه ش استرس و خرج الکیه :/
آرزو ﴿ッ﴾
۲۴ شهریور ۱۸:۴۱
خوشبخت باشن :)

مثلا دو نوع غذا واقعا کم نیست که بگن خسیس، همونم اضاف میاد.
خیلی وقته تو شهرمون نرفتم عروسی ولی تا چندی پیش خدا رو شکر از این خبرا نبود که چند مدل غذا باشه! :)

پاسخ :

ممنونم ان شاءالله نوبت خودت ;)

هوم واقعا :/
ان شاءالله اونجا مرسوم نشه!
ــ حسان ــ
۲۴ شهریور ۲۳:۵۲
آره بابا هم عروسیا اینجوری شدن
به نظرم تعریف باشکوه بودن بین مردم عوض شده
به قول شما فقط شده اسراف

پاسخ :

:(
واران ...
۲۵ شهریور ۱۹:۲۵
http://s9.picofile.com/d/8306610750/0dd89062-0cfa-4f26-83c0-254c1d9e338d/4_5901976563028591129.mp4


اینم لینک صحبت های جناب آقای قرائتی در اینمورد :)

پاسخ :

زحمتت شد ممنون :*

می گوشمش
واران ...
۲۵ شهریور ۱۹:۵۱
نگاه کن گوش  کردنی نیست دیدنی است :)))
خواهش میشه ⚘
وظیفه بود :)

پاسخ :

آهان!
چون الان نتم کنده ان شاءالله تا آخر شب میبینم
لطف داری : )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان