`

پیشنهاد سرآشپز محبوبه به بلاگرا


هم خوشمزه ست و هم طرز تهیه ش آسونه.

برای صبح جمعه درست کنید و با خانواده یا به تنهایی نوش جان کنید : )

مواده شم سهل الوصوله و تو خونه همه پیدا میشه. همین الان دست به کار بشید و مایه شو آماده کنید و برای فردا آماده کنین : )


پنکیک خونگی:

مواد لازم برای۴ نفر


آرد  ۱.۵پیمانه

بیکینگ پودر   ۱ قاشق غذا خوری

شکر   ۱ قاشق غذا خوری

نمک   ۱/۴ قاشق چای خوری

شیر   ۱.۵ پیمانه

تخم مرغ   ۱ عدد

کره   ۱/۲ قاشق غذا خوری

وانیل‏   ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه

۱- شکر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.

۲- تخم‌مرغ، کره وشیر و وانیل را با هم مخلوط کنید و به مواد خشک اضافه کنید و با استفاده از لیسک، آن‌ها را خوب با هم مخلوط کرده تا نرم و روان شوند.

۳- در یک تابه نچسب کمی کف تابه را با کره چرب کنید.با استفاده از ملاقه کوچک مخلوط را درون تابه ریخته و روی حرارت متوسط، به مدت 2 دقیقه یا تا زمانی‌که رویه آن پف کرده و بالا بیاید آن را حرارت دهید.

۴- سپس پنکیک را برگردانده و طرف دیگر را ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوه‌ای رنگ شود حرارت دهید.

۵- همین کار را با مابقی مایه انجام دهید. تعداد پنکیک تهیه شده ۴ عدد می‌باشد.

۶- پیش از آن‌که پن‌کیک‌ها را سر میز غذا ببرید، میتوانید مقداری خاک قند روی آنها بپاشید.یا با عسل یا شیره سرو بکنید.


منبع :‌سرآشپز پاپیون /نرم افزار/

دریافت کنید :‌  http://pchef.ir


+تصویر خودش یه چیزه دیگه ای بود -_-  (قرمز و خوش رنگ و گرد و مامانی :دی) ولی مال من این شکلی شده ^_^

من با این اندازه و مایه، ۶ عدد پنکیک درس کردم و با خامه و مربا خوردم خیلیم خوشمزه ست 😄😄

۵ نظر
محسن رحمانی
۳۰ شهریور ۲۳:۰۳
سپاس .

پاسخ :

امیدوارم یه بار امتحان کنید : )
اَسی ...
۳۰ شهریور ۲۳:۵۵
به به خانم کدبانو! دیگه وقتشه؟! ;)

پاسخ :

نح صبر می کنیم بعد از ایام سوگواری
لوسی می
۳۱ شهریور ۱۵:۰۹
ممنون واقعا. :)

پاسخ :

امیدوارم درست کنی و کوچولوهات دوست داشته باشن : )
فیش نگار
۰۱ مهر ۱۶:۳۸
خوشمزه بود مرسی :)

پاسخ :

: ))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان