`

نذر یا سودجویی


تقریبا یه ماهی میشه که دم اذان ظهر یه خانمی میاد دم در خونه و میگه "سلام. نذر حضرت ابوالفضل داریم (!) میشه کمک کنین(!)" !!!

مامانم دست خیری داره و همیشه کمک می کنه البته اینو هم بگم که همه این اخلاق پسندیده رو دارن ولی مامان بنده دُزش بالاتره! 

خلاصه که اوایل می گفتم ما که از اون نذر و سفره ی حضرت ابوالفضلِ اینا چیزی ندیدیم حداقل به نیت سلامتی امام زمان بده تا اگه در راه سُفره و نذر خرج نشد، به این نیت باشه!

بعدها کمی که گذشت و دیدم مسجد محله مون کمک مالی نیاز داره به مامانم پیشنهاد دادم که به جای کمک به ایشون پولشونو تو راه مسجد و نمازگزارا و صبحای جمعه خرج کنن تا یک ثوابی هم ببرن ولی ایشون همچنان پاشونو تو یک کفش کردن که نه! باید بدم به همین خانم! نباید دست خالی از در خونم ردش کنم!

چمیدونم والا -_- 


+نظر شما چیه؟ شما هم میگین مقدار پول مورد نظر رو همچنان باید بدیم به این خانم؟ آخه من فکر می کنم داره سودجویی و سوء استفاده می کنه! در ضمن اینو هم بگم که پیشنهاد نصف نصف رو هم دادم ولی کسی لایکش نکرد! :( 

۱۲ نظر
دیوانه ...
۱۹ مهر ۱۲:۳۳
خیلی خوبه کمک کردن ولی من اعتقادی ندارم 
به جا این کارا هر چقد که کمک میکنه جمع کنه و بده به یه فقیر بهتر تره 
منظورم مادر شما نیست ها ... 
سفره میندازن و همسایه ها و گردن کلفتای فامیل جمع میشن و پز سیاه پوشیدنشون یا پز طلا و جواهراتشون رو به رخ هم دیگه میکشن ...

پاسخ :

منم نظر شما رو دارم : )
نه دیگه! اول حرفتونو زدین -_- منظورتون شخص شخیص مادرم هستن! 
اف بر شما اف :/  : ))))))
دقیقا امروز یه مجلسی دعوتیم که تقریبا میشه گفت این شکلی هست :|
دیوانه ...
۱۹ مهر ۱۲:۴۵
خدا همه ی مادرا و ریا کاریاشون رو نگه داره :| تنها مادر شما نیستن که مادر بنده هم دستی تو این کارا دارن 
میگم خب چرا میدی بده من به فلانی که احتیاج داره بدم 
میگه نمیشه ندم بد میشه 
میگم ریا کاری ? میگه کجاش ریا کاریه خب تو راه امام حسین خرج میکنیم
میگم امام حسین یا نگاهای خانم های دور و برت که چقد پول میدی ?

پاسخ :

نه خدایی مادر من ریاکار نیست ان شاءالله مادر شمام اینطوری نباشه (خداحفظشون کنه)
در ضمن این خانمی که میگم، سرِ ظهر میاد و کسی کمک مادر رو نمیبینه که بخواد ریا به حساب بیاد و ایشونم فقط به قصد کمک بهشون پول میده! : /
دیوانه ...
۱۹ مهر ۱۲:۴۷
دارید میرید مجلس ریا کاری -___-
پس شومام از اون گردن کلفتااای فامیا محسوب میشید ;/

پاسخ :

نگفتم مجلس ریاکاری گفتم چیزی شبیه به همین البته به شوی لباس بیشتر شبیه تا شوی زیور آلات خخخخ
😎 أنا گردن کلفت : ))))))
+نه بابا گردن کلفتمون کجا بود 
واران ...
۱۹ مهر ۱۳:۰۰
سلام 

راستش من کار مادرتون رو تایید نمیکنم :|:)

اتفاقا قبل از تاسوعا و عاشورا یه خانمی زنگ خونه مون رو زد منم گفتم کیه ؟
گفت خانم میشه بیاین دم در ؟
پشت آیفون گفتم شما ؟
گفت از موسسه خیریه ای اومدم که به کودکان بی سرپرست کمک میکنه  ! گفتم اگر میشه بیاین مبلغی رو عهده دار بشین!
گفتم : عجب ! از کی تابحال موسسه های خیریه میان دم در خونه ها ؟!
(چون خودم تو خیریه کار میکنم این گفته رو قبول نداشتم چون هیچ خیریه ای تو شهر ما حداقل اجازه نداره بیاد دم در خونه ها این قانون رو میدونستم )
برای همین با صدای که ناشی از لبخند بود در جوابش گفتم من خودم تو یه خیریه کار میکنم و تمام کمک ها رو میفرستیم تو خیریه اونجا ببخشید 
نمیتونم کمکی به شما کنم !
اونم گفت : گفت از امسال طرحه :| 
بعد گفت  عه ! پس هیچی دیگه !بعد بدون خداحافظی رفت .
بعد از  رفتنش  بعد از چند دقیقه داداشم رفت بیرون رو نگاه کنه ، گفت خانومه رو دیدم که کلا از کوچه مون بدو بدو خارج شده.انگاری بترسه.
( یادمم رفت بهش بگم شما کدوم خیریه کار میکنین ؟:| )
بنظرم تو این ایام آمار اینجور افراد زیاد میشه ! چون احساسات مذهبی مردم تو این ایام بیشتره.
اون روز حوصله نداشتم برم دم در وگرنه بدون یقین کلاهبرداریش رو هویدا میکردم البته اگر قبلش توسط خودش کشته نمیشدم :)))😄
حالا یه مثال دیگه هم دارم تو کامنت بعدی میگم‌:)
در کل بنظرم  با عرض پوزش این کمک کردن های بی هدف درست نیست . حتی اگر در قالب نذر باشه.

پاسخ :

سلاملکم
راستش اینایی که میان دم در رو قبول ندارم ولی یه حاج آقایی هست که اکثرا شبای پنجشنبه مثل امشب میاد تو کوچه مونو روضه ی حضرت اباالفضل رو می خونه ^_^ من و اهل منزل این حاجاقا و روضه شو خیلی دوست داریم و همیشه مامانم بهشون کمک میکنه (گاهی اوقاتم خان داداشم)
در کل کمک کردن هم باید هدفمند باشه...
+انقدر که ملت کلاهبردار نشدن چشمم ترسیده (البته دور از جون همه تون)
خانم لبخند
۱۹ مهر ۱۳:۲۲
خب به نظرم از اون خانم سوال کنید و برید خودتون ببینید که واقعا نذر داره و پول ها رو برای اون خرج میکنه یا نه. مطمئن که شدید بعد کمک کنید.

پاسخ :

اتفاقا امروز می خواستم همین کارو انجام بدم ولی فراموشم شد -_-
ان شاءالله فردا : )))
دیوانه ...
۱۹ مهر ۱۳:۲۳
:| بااااعشه ریا نیست :/

پاسخ :

چم :| قطعا تو اون جمع همه ریاکار نیستن : ))
♫ شباهنگ
۱۹ مهر ۱۴:۲۸
آیا هر کسی نباید نذر خودشو خودش ادا کنه؟
کمک برای ادای نذر؟!

پاسخ :

اینم حرفیه ولی همچین نذوراتی هم هست مثل نذر روز سه شنبه که (اسمشو نمیدونم) به در منزل هفت نفر که دختری به نام فاطمه داشته باشه میری و برای سفره تون حالا اگه آش میدین (ممثلا) یه چیزی مثل نخود لوبیا می گیرین!!
دُچــــار ــــار
۱۹ مهر ۱۷:۵۶
حرف مادرتون اینجاش که میگه «نباید دست خالی ردش کرد» معقوله :)

پاسخ :

اره خب حتی من شنیدم! یا شایدم خوندم که میگن شاید اون کسی که میاد دم در منزلتون حضرت مهدی! باشن /صحت و سقم این حرفو نمیدونم تا چه حد درسته!!
لوسی می
۱۹ مهر ۱۸:۱۰
والا من اگر خودم باشم دفعه ی اول حتما کمک میکنم اما دفعات بعدی باید فکر کنم!
اما به مامان شما خرده نمیگیرم.
البته احتمالا ازش می پرسم که کِی نذری میدین و چطوریه و از این دست سوالات.
اما منم ترجیح میدم دست خالی ردش نکنم. مخصوصا دفعه اول.

پاسخ :

دفعه اولو قبول دارم ولی من کلا با این کارا مخالفم چون میگم این پول باید جاش خرج بشه!
دُچــــار ــــار
۱۹ مهر ۱۸:۵۴
دیگه این خیلی ضایع شد :) اگه زن باشه چی!؟

پاسخ :

چم
گفتم که شنیدم 
تو جلساتمونم همچین چیزی عنوان نشد
لوسی می
۲۰ مهر ۱۰:۴۴
آخه اون پول که ثابت و برنامه ریزی شده نیست! چه اشکالی داره آدم به نذر کمک کنه؟!
این حرف شما که باید به جاش خرج بشه ازاین بابته که مثلا من ماهی پنجاه هزارتومن میذارم برای کمک. هر کمکی. اگراینو بدم به نذردیگه به فقیر چیزی نمیدم! خب اون بحثش فرق داره. اما اگر من میتونم هروقت خواستم کمک کنم خب هم به نذر میدم هم به فقیر! چه اشکالی ایجاد میکنه؟
به نظر من که کمک در نذر خودش خیریت فراوونی میاره. البته به شرط اینکه واقعا نذری وجود داشته باشه و کلاهبرداری نباشه!

پاسخ :

#کلاهبرداری_نباشه! ^_^
آخه من اصلا نمیدونم این خانم این پولو واقعا برای سفره ی حضرت اباالفضل خرج می کنه یا نه البته که باید حسن ظن داشته باشیم ولی خب تحقیق هم لازمه! (در بعضی از موارد)
لوسی می
۲۰ مهر ۱۱:۱۷
آره دقیقا. میگم باید حواست باشه کلاهبرداری نباشه. این خیلی مهمه من باشم پیگیری میکنم شاید دفعه ی اول اعتماد کنم اما اگر هی بیاد دیگه حتما پیگیری میکنم.

پاسخ :

از شانسش الان خونه نیستم 
ان شاءالله در روزهای آتی اعمال میشه ^_-
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان