`

کاشکی می شد برای بزرگترامون قصرای طلا می ساختیم مثِ آب چشمه ها آیینه هاشو صاف و پر جلا می ساختیم ابر فتنه وقتی سنگ غم می بارید ، سینه مونو سپر بلا می ساختیم*


تو این چند روزی که خونه خاله جان می رفتیم، راهمونو به سمت پارک نزدیک خونه شون کج می کردیم و از بین دار و درخت و پیر مردای مهربونی عبور می کردیم که با هر بار دیدن صورت پیر و چروکیده شون لبخندی به لب داشتن که هیییچ وقت اون نگاه ها و لبخنداشونو فراموش نمی کنم. جالبه که هر بار و هر روز و هر ساعتی که می رفتی این نازنینا رو نشسته بر روی همین نیمکت میدیدی ^_^

امروز چون میدونستم روز آخریه که تو اون ساعت و اون پارک قدم میزنم، خواستم خاطره شو ثبت کنم تا یادم بمونه چه نازنینانی رو تو این چند روز دیدم. وقتی ازشون درخواست کردم که اجازه بدن ازشون عکس بگیرم این آ سید با یه لبخند زیبایی گفتن "بگیر بابا جان"!

اگه عجله نداشتیم حتما چند دقیقه ای پای صحبتاشون می نشستم حظشو میبردم. ^_^


*اینم فایل صوتیِ عنوان بالا که محمد اصفهانی خونده : )



+ گوگولی ان نه؟ ^_^ اصن عاشقشون شدم 🙈😄

۱۸ نظر
معدنچیِ یاغی
۱۹ مهر ۲۳:۳۲
عکس کفایت میکرد وجدانأ

پاسخ :

نِ باس توضیح مِدادُم : )))
شوما متوجه نیستی : )))))))
معدنچیِ یاغی
۱۹ مهر ۲۳:۴۵
مو متوجهُم اتفاقأ :/ این توضیحات خونوک بازی بود دگه! 

+ یه سوال! شوما تو واقعیت هم با لهجه حرف مزنن؟! :))) یا مثل یه عده هم فقط تو تایپ و کامنت؟ :))

پاسخ :

من لهجه دارم ولی اگه ببینم جمعمون و اون مکانی که درش حضور دارم رسمی حرف میزنن سعی می کنم با لهجه حرف نزنم. ولی بازم افعالی که استفاده می کنم تقریبا با لهجه مشهدیه : )))))))

به شخصه سعی می کنم لهجه مو درستشو به بقیه آموزش بدم واسه همین تو کامنتام اعراب گذاری می کنم تا خوانشش زیبا تر و راحت تر و صدالبته شیرین تر باشه برای دیگران : ) ^_^
هلما ...
۱۹ مهر ۲۳:۵۹
پست ترکی میزارمااااا :))))

فقط اونجاش که آ سید گفته: بیگیر باباجان ^_^

پاسخ :

اتفاقا موافق این حرکتم فقطِ فقط برای آموزش لهجه (گویش) هامون به همدیگه! البته ترکی یادگیریش سخته! مگر اینکه هر کلمه رو بخوای معنی کنی!! میشه؟ 😮

اصن اگه به من بود، با چادرم میشستم رو زمینو و پاهامو تو بغلم جم می کردم و فقط نگاشون می کردم ^_^
هلما ...
۲۰ مهر ۰۰:۰۶
سخت میشه، چون زبان ترکی مستقله برا نوشتن با حروف فارسی زیاد جور نیست با لاتین بهتر میشه فهموندش خیلی آهنگینه و کلا با حرکه سروکار داره.

ای جانم ^_^

پاسخ :

با چی؟ 
آره یکی از بلاگرا یه چیزایی بهم گفت و اون چیزی که من خوندم (با کمک خودشون، بخش بخش خوندم) با اون چیزی که ایشون معنی کرد یه مقدار فرق می کرد!!!

جونت سلامت :*
هلما ...
۲۰ مهر ۰۰:۱۳
لاتین شکل نوشتاری حروف کشور آذربایجان همون انگلیسیه چند کلمه اش فرق داره.
:)

پاسخ :

نخسته -_- 
بالام جان اینو میگم "کلا با حرکه سروکار داره"!!! 😂
هلما ...
۲۰ مهر ۰۰:۱۹
همون دیگه گفتم بالا 😆

پاسخ :

نگارنده آخرین تکه ی لواشک را هم در دهان میگذارد و در نیمه شب پنجشنبه، ملچ ملوچ کنان سر تکان میدهد و برای چندمین بار کامنت قبل را می خواند نقطه! -_-
+نگاه خیره و چپ چپ به فرستنده ی کامنت ← 😒
هلما ...
۲۰ مهر ۰۰:۳۱
دختر همونجاش که نوشتم سروکارش با حرکه است. لواشکا نوش جونت*_*
😛😜😙💖

پاسخ :

همین حرکه رو متوجه نشدم دیگه :d 
+ دیر گفتی چون قورت دادم رفت خخخخ ولی جات خالی خومزه بود ^_^
من عاشششق اون اولیم ^_^ (😛) انگاری خودمم خخخخ😉
هلما ...
۲۰ مهر ۰۰:۴۱
حرکات کوتاه و بزرگ یادته؟؟ من الان با گوشی ام نمیتونم قشنگ توضیح بدم همون فتحه و ضمه و اینا کلا بیخیال :)
دیووونه ^_^😉
😗😗

پاسخ :

متوجه شدم بابا : )))))))))) 
خخخخ میدونم 😘😊
ستاره جان
۲۰ مهر ۰۶:۴۰
@هلمای عزیز 
راستش منم تا فهمیدم منظورت از حرکه چیه حرص خوردما
تازه آخرشم نفهمیدم این کلمه مال چه زبونیه !

پاسخ :

@هلمایی

صبر کن ببینم نکنه دیشب چراغ خاموش بودی و اینکه تو هم پا به پای من حرص خوردی از دستش! هوم؟؟؟؟
دُچــــار ــــار
۲۰ مهر ۰۸:۰۷
آقا اون نفر سوم پیرن آبیه یه کاغذ دستشه، فک کنم میخواد آدرس وبلاگتون رو بنویسید براش :))

پاسخ :

خخخخ مثل اینایی که بعد از مصاحبه می پرسن "چه روزی پخش میشه؟" نه؟
ستاره جان
۲۰ مهر ۰۸:۳۰
پا به پا نه 
همون لحظه ای پیام نوشتم اومدم وبت 

پاسخ :

چراغ خاموش منظورته 😉😊
آهان
دیگه تقصیر هلماست که گیج کننده توضیح میده -_-
هلما ...
۲۰ مهر ۰۹:۳۴
@ستاره جان جانام و محبوبه شب مهتابم
http://bahush.net/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%86%D9%85-2/
-------------------------------------
http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=5175.0
-------------------------------------
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C
-------------------------------------
عزیزانم من نمیدونم چرا بنظرتون بد توضیح دادم تو زبان فارسی از ابتدایی اعراب گذاری و حرکه گذاری رو شنیدیدیم _َ _ِ _ُ خیلی واضح گفتم، حرکات کوتاه و بلند که میخوندیم دهنمونم دو متر برا کشیده ها باز میکردیم همون رو میگم صداها. حالا باز شاید من اشتباه میکنم و نمیدونم..

پاسخ :

خو بالام جان بگو اعراب گذاری دیگه چرا دور سرت می چرخونی؟ : ))))
البته با توضیحات دیشبت متوجه شده بودما :d

مرسی بابت لینک
به زحمت افتادی 😘😉

@ستاره
این لینک کوتاه شده شه : )
http://yon.ir/iieY6
هلما ...
۲۰ مهر ۰۹:۴۱
خب چه فرقی داره هردوش یه چیزه :))

فدات قابلی نداره. :)

پاسخ :

آخه من به شخصه تا حالا نشنیده بودم.. ایراد از من بود!

ارادتمند : )
هلما ...
۲۰ مهر ۰۹:۵۰
حالا زورکی گردن نگیر، شاید مرسوم نیست :))

اصلا فدای سرت.

خوبی تو؟؟

پاسخ :

بیخیال بابا من بیسوادم : )))

: )

از این بهترم مگه میشه؟ : ))))
آقای دیوار نویس
۲۰ مهر ۱۰:۵۸
اصلا مامان بزرگ ها و بابا بزرگ ها صفایی دارند که هیچ جا پیدا نمیشه،
عکس خودش گویا تموم صفا و مهربونی این عزییییزان هست :) 

پاسخ :

با فرمایشتون کاااملا موافقم : )
^_^ خدا نگه دارشون باشه و عمر با عزت بهشون عطا کنه : )
آرزو ﴿ッ﴾
۲۰ مهر ۱۱:۰۳
آخی :))
منم زود عاشق پیرمردا میشم :دی

پاسخ :

خخخخخ مثل خودمی عجیجم ^_^
خانم لبخند
۲۰ مهر ۱۲:۵۶
پیرمردایی که میشینن تو پارک ها خیلی مهربونن. چندباری باهاشون هم صحبت شدم واقعا دوست داشتنی اند :)

پاسخ :

من تا حالا باهاشون برخوردی نداشتم! دیروزم اتفاقی به مامانم گفتم یه لحظه صبر کنه تا برم ازشون اجازه بگیرم برای عکس ^_^
ولی واقعا برخوردشون خوب و دوستداشتنی بود : )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان