`

اگه نتونستی مشرف بشی...


از مکه بر می گشتیم که به شهر "فَید" رسیدیم. همه حجاج عراقی از این شهر خاطره ی خوشی دارند؛ زیرا این شهر در دل حجاز و درست در نیمه ی راه مکه و کوفه با درختان و باغ های بسیار زیبا و آب راهه های چشم نواز، پذیرای مسافران و حاجیان است.

رئیس کاروان، علی بن بلال بغدادی بود. او وکیل امامان و فردی محترم و شناخته شده در میان شیعیان بود. وقتی به "فَید" رسیدیم، برخی برای استراحت پراکنده شدند. علی بن بلال به من گفت:" در این شهر قبر یکی از اصحاب امام رضا(ع) است که من مدتی شاگرد او بودم. خوب است که به زیارت قبر وی برویم."

به قبرستان رفتیم و پس از جست و جو قبرش را یافتیم. علی بن بلال گفت:" صاحب این قبر محمد بن اسماعیل بن بزیع است. او بسیار متدین بود. شاگرد چند امام و نماینده ایشان بود. خوب به یاد دارم که روزی وی در مجلس درسش از امام رضا(ع) سخن گفت و بیان کرد که آن حضرت، در ضمن گفت و گو با وی فرموده است:" هر کس قبر مومنی را زیارت کند، و دست خود را روی قبر بگذارد و هفت بار سوره قدر را بخواند، از عذاب روز قیامت در امان خواهد بود." اکنون بیا و در کنار قبرش بنشین، تا دستور امام را اجرا کنیم.

در این حال بود که روایتی دیگر از خاطرم گذشت. دوستی از امام هشتم شنیده بود که ایشان فرموده بود:" کسی که نمی تواند به زیارت ما بیاید، شایسته است که به زیارت دوستان صالح ما برود، در این صورت خداوند ثواب زیارت ما را به او می دهد."


+کامل الزیارات، ص۳۱۹ و۳۲۰

++شهادت ولی نعمتمون، آقا جانمون، علی بن موسی الرضا(ع) رو تسلیت میگم.


بعدا نوشت:

+ ۳۰ صفر ۱۴۳۹_شهادت امام رضا(ع)

صحن انقلاب

۴ نظر
لوسی می
۲۷ آبان ۲۳:۳۳
من نفهمیدم یعنی چی! :|
یعنی منظور پست رو که نفهمیدم هیچ،
ربطش به عنوان رو هم نگرفتم! :|

پاسخ :

اشتباه از من بود :| 
الان اصلاح شد.
ببخشید.
لوسی می
۲۷ آبان ۲۳:۳۵
بله مثل زیارت شاه عبدالعظیم حسنی در ری. :)


+تقصیر خودم بود هول هولکی اومدم پست بخونم :دی
خواستی کامنت قبلو حذف کن.

پاسخ :

و شاید شهدامون : )

+ نه بابا مقصر خودم بودم :دی 
جاش خوبه ^_-
حوا ...
۲۸ آبان ۱۵:۳۶
اینقدر دلم زیارت می‌خواد...
:(
اون گوشه‌ها منم دعا کن محبوبه‌ی مهربونِ من...

پاسخ :

نائب الزیارت بودم حوایی : ) ان شاءالله روزیِ خودت بشه و آقا بطلبن : ))

آشنای غریب
۲۸ آبان ۲۱:۵۳
منم میگم (البته فضولی میکنم)
اگه نتونستی مشرف بشین
سلام از دور بفرست
برا امامان دوری و نزدیکی فرقی ندارد.

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا 

پاسخ :

شما بزرگوارید.
دقیقا درست فرمودین. ان شاءالله زیارتتون قبول باشه : )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان