`

ای عشق...


ای عشق همه بهانه از توست

من خامشم این ترانه از توست


آن بانگ بلند صبحگاهی 

وین زمزمه شبانه از توست


من انده خویش را ندانم

این گریه بی بهانه از توست


آی آتش جان پاکبازان 

در خرمن من زبانه از توست


افسون شده تو را زبان نیست 

ور هست همه فسانه از توست


کشتی مرا چه بیم دریا؟

طوفان ز تو و کرانه از توست


گر باده دهی و گرنه ، غم نیست

مست از تو ، شرابخانه از توست


می را چه اثر به پیش چشمت؟

کاین مستی شادمانه از توست


پیش تو چه توسنی کند عقل؟

رام است که تازیانه از توست


من میگذرم خموش و گمنام 

آوازه جاودانه از توست


چون سایه مرا ز خاک برگیر 

کاین جا سر و آستانه از توست


هوشنگ ابتهاج

۳۰ نظر
میم بانو
۲۷ فروردين ۱۶:۳۶
;)

پاسخ :

ای عشق... : )
یاقوت ...
۲۷ فروردين ۱۶:۵۶
قند مکرر...

پاسخ :

خیلی شیرینه؟
Alireza z.i
۲۷ فروردين ۱۶:۵۷
قشنگه مطمئناً ولی حال خوندنش نیست :((

پاسخ :

عب نداره..
لبخند بزنید : )
جناب دچار
۲۷ فروردين ۱۷:۱۴

ای عشق تو تصمیم بگیری چه بگویم
دل را ببری تو به اسیری چه بگویم گیرم که دلم را نپذیری چه بگویم

از این دله تنگم دله تنگت چه بخواهد ای وای دلم را تو نخواهی که بخواهد
ای وای دلم را نپذیری چه بگویم چه بگویم چه بگویم


پاسخ :

زیرکیتون قابل ستایشه

+ولی شعر هوشنگ ابتهاج کجا و این! کجا
حوا ...
۲۷ فروردين ۱۷:۱۸
چه حرفا :)))

پاسخ :

خیلی دوستداشتنیه
Alireza z.i
۲۷ فروردين ۱۷:۲۶
نمیشه آخه (دلیل : به پست آخرم یه سر بزنید :/ )

پاسخ :

ان شاءالله بهتر بشید.
آشنای غریب
۲۷ فروردين ۱۷:۳۰
پیش تو چه توسنی  کند عقل!

پاسخ :

توسن ← اسب سرکش و رام ناشدنی
برگ سبز
۲۷ فروردين ۱۷:۴۱
باز پست عشق و عاشقی میذاری چه خبرته 

پاسخ :

الله اعلم
DeL Nevis
۲۷ فروردين ۱۷:۵۷
افسون شده ی تو را زبان نیست...

:)
ولی کاش بود ...

پاسخ :

عاشق شدین؟ :دی
برگ سبز
۲۷ فروردين ۱۹:۳۳
جدی میگم 
خوب نفهمیدم 
بگو دیگه 

پاسخ :

😐
آشنای غریب
۲۷ فروردين ۲۰:۳۲
اهم انگار میدونستم:)))

تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار

که «توسنی» چو فلک رام تازیانه توست!

پاسخ :

جسارت نکردم جناب : ) 
قطعا شما بهتر از من میدونستید.
فقط گفتم شاید فردی مثل من اگه برای بار اول می خونه بدونه که معنیش چی میشه : )
بیت ارسالی تونم زیباست ^_^
آشنای غریب
۲۷ فروردين ۲۰:۵۱
رواق منظر چشم من آشیانه توست
کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

قبلا با همین غزل با کلمه توسن آشنا شدم

پاسخ :

عجب!

تا درون آمد غمش از سینه بیرون شد نفس 
 نازم این مهمان که بیرون کرد صاحبخانه را
آشنای غریب
۲۷ فروردين ۲۱:۲۶
آشنا خواهی گر ای دل با خود آن بیگانه را
اول از بیگانه باید کرد خالی خانه را

پاسخ :

آشنای تو به دل غیر تو را ره ندهد 
 که نسازند به یک خانه دو بیگانه به هم
باران ...
۲۷ فروردين ۲۱:۳۹
سلام شعر خوبی بود :)
ممنونم :)


با اجازه تون 
با افتخار دنبال شدین :))))


پاسخ :

سلاملکم.

واران می کشمت 😂 
میدونی من از این نوع کامنتا بدم میاد و گفتیا یادت باشه 😄
محسن رحمانی
۲۷ فروردين ۲۲:۰۰
برای شوهرته (به سبک بابا پنجعلی خوانده شود ) :دی 

پاسخ :

الکی میگه (با همون لحن :d)
محسن رحمانی
۲۷ فروردين ۲۲:۰۰
عاقا این عاشق شده این خط - اینم نشون *
:دی 


پاسخ :

خط و نشونتونو بردارید و برید واسه یکی دیگه بذارید 😁 
به شدت تکذیب می کنم :دی
محسن رحمانی
۲۷ فروردين ۲۲:۰۸
الکی میگه :دی 

پاسخ :

ارجاعتون میدم به کامنت آشنای غریب

آشنای غریب
۲۷ فروردين ۲۲:۱۰
@محسن رحمانی
هر کی پست عاشقانه گذاشت که عاشق نیست!

من که بابت این موضوع تاوان سختی داده ام دارم میدم
خیلی خیلی سخت :(((




آشنای تو به دل غیر تو را ره ندهد 
 که نسازند به یک خانه دو بیگانه به هم

مشکل اینجاست که آشنایی نیست :(

پاسخ :

مزاح کردن : ) 

پیدا میشه توکل کنید به اون بالایی.
محسن رحمانی
۲۷ فروردين ۲۲:۲۲
کدوم کامنت؟!

پاسخ :

این 👆
محسن رحمانی
۲۷ فروردين ۲۲:۲۴
@آشنای غریب
میدانیم داریم مزاح میکنیم .

پاسخ :

اینجوری خوب نیست خیلی با ادب طوره پاشید همو بزنید : )))
بی نام
۲۷ فروردين ۲۳:۰۹
قشنگ بود :)

پاسخ :

میدونم 😎
DeL Nevis
۲۷ فروردين ۲۳:۱۲
عاشق که ....
خیلی وقته :) 

برا عاشق شدن بهونه های زیادی هست ...
ولی خب ...

شاعر می فرماد 
ای عشق ...
افسون شده ی تو را زبان نیست ...

پاسخ :

عاشقی تان مستدام :دی

بعله بعله : ))))
ح. شریفی
۲۷ فروردين ۲۳:۵۵
احسنت :)
ای عشق دست از سرما بردار چه می خواهی ؟ :)

پاسخ :

: )
جناب قدح
۲۸ فروردين ۰۰:۱۰
سلام :)

خیره ان شاءالله محبوبه بانو :))

پاسخ :

#تکذیب اینا : )))
بی نام
۲۸ فروردين ۰۵:۲۶
نمی دونستی... من گفتم :))

پاسخ :

اوپس 😂
میگما باز داروهاتو بر عکس خوردی؟ 😁
آخه سراینده این شعر مردِ مَرررررررررد
نکنه اسم مستعارت هوشنگه؟ 😶😮
😏
بی نام
۲۸ فروردين ۰۹:۲۲
بهم نمیاد اسمم هوشنگ باشه؟؟ 😂😂 از اون دختره تو سریال دیوار به دیوار که اسمش کیان هست که کمتر نیستم؟؟😂😂

پاسخ :

خخخخخخ خیلیم بهت میاد ^_-
مجهول الهویه
۲۸ فروردين ۱۴:۱۹
پول قبض آب جدا 
                  پول برق هم جدااا
                                         «مرد هزار چهره»
    *_*

پاسخ :

آخی یادش بخیر *_*
ŇãşíМ
۲۹ فروردين ۱۲:۵۹


تولدت مبارکـــ  :))))

پاسخ :

:****
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان