`

حنا حنا می بندیم.. به دست و پا می بندیم.. اگه حنا نباشه آب حنا(طلا! :دی) می بندیم


ساعت ده و نیم بود. تازه سفره شاممونو جمع کرده بودیم که تیلیفونی زنگ زد! :| اِ ببخشید خط رو خط شده!

داشتم می گفتم.. تازه سفره شاممونو جمع کرده بودیم که (این یه خط چقدر آشناست! (آیکون تفکر!!) فکر کنم یه جای دیگه م اینو گفته بودم!

خلاصه سفرمونو تازه جمع کرده بودیم که زنگ در حیاط به صدا در اومد..

کیه کیه در میزنه

درو با لنگر! :| میزنه

نه کسی در زده بود و نه خونه ما درش قدیمیه که لنگر! داشته باشه.

خولاصه داداش کوچیکه میره درو باز می کنه و میگه همسایه دو تا خونه اون طرف ترمون برای دخترش مراسم جشن حنا گرفته گفته که من و مامان بریم.

منم که عااااشق اینجور جشنا و دورهمی هام

مدیونید اگه فکر کنید که من به مامان چشمک زدم که به شرطی باهاتون میام که ظرفای شامو بشورید (من اصصصلا و ابدااا همچین آدم کثیفی نیستم فقط گفتم تا من حاضر شم شما زحمت دو تا بشقاب روی اپنو بکش همین : )  )


آقا جای همه تون سبز (البته فقط خانما :| ) تا پاسی از شب(بخونید نصفه شب! :| ) کلی زدن و رقصیدن و خندیدیم :دی

نوبت به اصل کاری رسید یعنی حنا کردن کف دست علوس ^_^

قرار بود ابتدا هفت دختر مجرد برن جلو و کف دست عروسو حنا کنن و شعر بخونن اما چون هفتامون جور نبود بزرگ مجلس بلند شد و حکم پیش قراولو داشت و با یک سکه دویست تومانی کف دست عروسو حنا گذاشت و ما دخترا مثل جوجه اردک زشت پشت سر خان جون رفتیم و از کف دست عروس حنا برداشتیم تا مگر دکتری، مهندسی بیاد و پاشنه در خونه هامونو از جا بکنه. (قبلنا به شوخی می گفتن ان شاءالله یه کور و کچلی پیدا بشه بیاد بگیرتت -_- از اونجایی که گویا کور و کچل تموم شده و همه دکتر مهندس شدن، ما هم میگیم ان شاءالله یه دکتر مهندسی بیاد و اینا رو بگیره :دی انقدر بی ریا و بی ادعایم (عینک دودی) )

انقدری که همسایه هامون توی مراسمای ازدواج دخترا پسراشون برام دعا کردن که عروس بشم، خودم دعا نکردم. میگما بنده های خدا خیلی عجله دارن من برم خونه بخت، از طرفی شاد کردن دل مومن خیلی ثواب داره... (بقیه شو دخترم خجالت کشید، بگه. خودتون تا آخرش برید دیگه :دی)



+الهی، هر کسی این شب و روزا رو برای آغاز زندگی مشترکش انتخاب کرده، بحق علی خوشبخت و عاقبت بخیر بشه.

++چقدر دلتنگت بودم.

۲۱ نظر
بابای نرگس
۰۷ شهریور ۰۱:۵۴
به به
مبارکه

پاسخ :

+آیکون دم در ایستادن و مهمان ها را بدرقه کردن
ممنونم
ان شاءالله جشن حنای شما و بانو
تسنیم ‌‌
۰۷ شهریور ۰۵:۵۹
آیا ما رو سر کار گذاشتی؟ [آیکون تفکر]
این قضیه مال چه تاریخیه؟ نکنه تاریخیه؟؟؟

پاسخ :

واه! چرا سرکار؟؟؟
واسه دیشبه
هستن عده ای که هنوز که هنوزه این رسم و رسوما رو دارن حالا تو محله ما شدتش بیشتره : ))
ار کیده
۰۷ شهریور ۰۸:۱۵
:)))))
حالا دستت رنگیه؟ :دی

پاسخ :

آره ^_^
تسنیم ‌‌
۰۷ شهریور ۰۸:۱۶
نه خیییییییر!
منظور من اینا نبود!
اون همه تبریکی که بهت گفتیم چییییی؟
اونا واسه چی بود؟

پاسخ :

#جو
الکی جو دادین دیگه 😂
منکه گفتم هنوز خبری نیست 😛
ار کیده
۰۷ شهریور ۰۸:۲۳
ینی هنوز خبری نیست؟ :/

پاسخ :

هعی :(
حوا ...
۰۷ شهریور ۰۸:۴۸
ان‌شاءالله واسه خودت :))

پاسخ :

: )
ان شاءالله قسمت همه 
بهارنارنج :)
۰۷ شهریور ۰۸:۵۲
به سلامتی،خوشبخت شن همه جوونا بالاخص خودت:)

پاسخ :

ان شاءالله 
آقای مُرَّدَد
۰۷ شهریور ۰۹:۲۴
یه چیزی درمورد حنا برام سواله. یادکه قدیما حنا رو میبستن به دست. الان میبندن به اسکناس. از پانصد تومنی تا دو هزار تومنی. دیدم که میگما... شغلم حضور در این مراسماته. 
پنجاه هزار تومنیش هم دیدم

پاسخ :

همچنان هم میبندن اونا دیگه خیلی با کلاسن :دی

اینجا هر کسی که می خواد حنا برداره یا حنا بذاره کف دست عروس مبلغی رو به عنوان هدیه به عروس میده
حالا نمیدونم منظورتون همین بود یا خیر!
آقای مُرَّدَد
۰۷ شهریور ۱۰:۰۴
نه به جای اینکه بمالن کف دست عروس. یه اسکناس از رقم های مذکور میذارن کف دست عروس و دوماد، حنا رو میمالن رو اسکناسه که دستشون حنایی نشه. بعد اون پول دیگه به لعنت خدا هم نمیارزه میریزنش دور. البته بعضی وقتها هم حنا بعد مراسم عروسی میرسه که دیگه اونا یه جای دیگه میمالن.(اشاره به یک ضرب المثل)

پاسخ :

خخخخخ جناب مردد

نگفتم باکلاسن؟ اینم سندش
اینجام عروسایی که حنا دوست نداشته باشن یک دستمالی میذارن کف دستش و اون حنا رو روی دستمال می مالن و بعدم باز دوباره بین دخترای مجرد تقسیم میشه 😁
ŇãşíМ ĶĥăŅŭМ
۰۷ شهریور ۱۰:۰۶



چون دلتنگم بودی گفتی امروز نم تونی؟  :|

پاسخ :

😀😁 ها ها
DeL Nevis
۰۷ شهریور ۱۲:۱۶
:))) 
کلی خندیدم . از این مدل پستا نمی نوشتین . یاد اجراهای علی صبوری تو خندوانه افتادم :| :)) 

ان شا الله همیشه به شادی و خوشی :) 

مام سه روزه درگیر جشن و عروسیم :)) 

پاسخ :

: ))
نویسنده اجراهای علی آقا من بودم خو نمی دونستید؟!!
#همشهری 😎😂

ممنونم.. همچنین.

همیشه به جشن و عروسی : )
باران ...
۰۷ شهریور ۱۲:۲۶
بهترین عنوان پست این هفته فقط  عنوان این پست توعه.
عالی بود عالی 👌



پاسخ :

اقا دستم بزنید اونم نه هر دستیا
بندری دست بزنید 😁😂
مجهول الحال :)
۰۷ شهریور ۱۲:۳۰
محبوبه ما تو حنابندونامون از این رسما نداریم چرا؟ :|
نمیدونم کی عروس یا دوماد (دقیق یادم نیست) پا میشه حنا رو میچرخونه هرکی خواست میزاره رو دستش..
مال شما جذاب تره :دی
من اخرین بار که رفتم حنابندون فک کنم 2 سال پیش بود.
حنا بندون کلا جدیدا کمتر میگیرن چرا؟ :(

پاسخ :

سوز به دلت : )))))))
عجب!! 
بعله.. من خودمم جذابم 😎
بهتر. بابا یه خرج اضافه ست بخدا
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۷ شهریور ۱۶:۲۰
آخه دکتر و مهندس‌ها هم کچلن:-)))

پاسخ :

از بس درس می خونن 😂
مجهول الحال :)
۰۷ شهریور ۱۷:۳۴
-__-

پاسخ :

دقیقا برای کدوم جوابمه؟ 😁😂

بقول یه دوستی " این باز چینی شد" 😁😂
مجهول الحال :)
۰۷ شهریور ۱۷:۴۶
برا کلش :| :)))))))
اون دوستت خیلی خوب گفته دمشم گرم :دی
از دوماد چخبر عررووس؟ ^-^
کی بیایم چشن عقد شما؟ :دی

پاسخ :

عجب!
کدومشون؟؟ نسیم، تسنیم‌، واران یا کی؟ : ))
سلام دارن خدمتتون :دییی

آنچه دلم خواست نه آن می شود
هر چه خدا خواست همان می شود

مجهول الحال :)
۰۷ شهریور ۱۸:۳۲
محبوبه O_O
من نمیدونم کدوم دوستت :/  تو جواب کامنتم گفتی به قول دوستم این باز چینی شد :دی
میگن عاشقی دردسر داره راسته -_-
بچمون حواس پرت شده :دی خخ
+ ایشالله هرچی میشه خوشبخت بشی و عاقبت بخیر و خوشحال ^_^

پاسخ :

آهان! :|
میگن عشق و دیوانگی،  راسته ها :دی
+فدای تو معلوم الحال نه مجهول الحال : )  :**
همچنین خودت عزیزم
مجهول الحال :)
۰۷ شهریور ۱۹:۰۹
الان باید لپات گل بندازه -_-
شرمی :دی   حیایی :دی
دخترم دخترای قدیم :دی
خوشبخت شی گل گلی *_*

پاسخ :

از اینا؟ ← 😳
یادت رفت بگی واهُ واهُ واه خخخخ
گل گلی؟ تا حالا کسی اینجوری خطابم نکرده بود ^_^
ممنونم مجهول ❤
همچنین خودت بالام جان
محسن رحمانی
۰۷ شهریور ۲۰:۳۳
چه خوووووووووب . مبارکشون باشه.

پاسخ :

ان شاءالله همه خوشبخت و عاقبت بخیر بشن
من جمله حضرتعالی : )
یک مرد!
۱۳ شهریور ۱۲:۱۰
من نمیدونستم حنا بردن دخترا واسه شوهر پیدا کردنشونه ...
میگم چرا همش دختر مجردا میرن!!!

پاسخ :

:دی بعله
خدا خیرم بده آگاهتون کردم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان