`

لعنت به جنگ


نمیدونم تا کی باید شاهد جنگ و خون ریزی باشیم؟ کلا تو یه مدار جنگی قرار گرفتیم. هر چهار جهتمون یه جورایی با مسئله یا بهتر بگم با فاجعه و بحرانی به نام جنگ دست به گریبانه؛ و یحتمل ما هم باید لباس رزم بپوشیم ولی با وجود مردانی چون سلیمانی ها حتی فکر جنگ هم به ذهنمون خطور نمی کنه چه برسه به... 

شبی که گذشت تو مراسم وداع با سه شهید مدافع حرم بودم. چقدر غریب بودن ولی دم هموطنامون گرم که چقدر خوب ازشون استقبال کردن. 

مداحی که اونجا بود به نقل از رهبر مطالبی رو عنوان کرد و میگفت*:

رهبر انقلاب درباره مدافعان حرم فرمودند: «حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ی ملت ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند:

یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند.

امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی کردنـد ایـن دشـمن می آمـد داخـل کشـور... اگـرجلویش گرفتـه نمی شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می گرفتیم. در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.

امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند. ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت. این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی شـود.»


و به یک مطلبی اشاره کرد که بارها و بارها شنیدیم، چکیده اش این بود که:

روی سخن من به اون دسته از افراد کوته فکریه که پیش خود و با عقل ناقص خود فکر می کنن که شهیدان مدافع حرم (و بیشتر تیپ فاطمیون) مبالغی رو به ازای جونشون دریافت می کنن، 

شمایی که فکر میکنید این افراد به خاطر دریافت مبلغی ناچیز(در قبال جونشون) حاضرن جونشونو فدا کنن، تا حالا نشستی تو خلوتت با خودت فکر کنی که چه کسی، خودشو از دیدن بچه ی چند روزش محروم می کنه فقط به خاطر پول؟ یا همسری رو که عاشقانه دوسش داشته و هنوز مهرِ تو شناسنامه ش خشک نشده رو ول کنه و بره بجنگه؟اونم نه کشور خودش، بلکه یه کشور غریبه که هیچ ربطی به اون نداره (عین واقعیت) 

اصلا بر فرض غلط هم بگیرن شما حاضری با دریافت یک یا یک و خورده ای(میلیون) انگشتتو قطع کنن؟


پس کی قراره صلح برقرار بشه؟ کی این بشر دو پا دست از زیاده خواهی و تعرض بر میداره؟ تا کی باید شاهد پر پر شدن جونای سرزمینمون باشیم؟ 

خدایا صاحبمونو برسان.. اللهم عجل لولیک الفرج.


*تیتر وار یادداشت کرده بودم تا یادم نره.. اومدم خونه متن کاملشو از گوگل دریافت کردم.

+وظیفه ی جهاد رو که از دوشمون برداشتن ولی

ان شاءالله شهید پرور باشم/ باشیم.

و من الله توفیق : )

۶ نظر
🍁 غزاله زند
۳۱ فروردين ۲۱:۲۴
اصلا اسم جنگ میاد حالم بد میشه...
من نمیدونم کی صلح و دوستی همه جا رو فرا میگیره...
کاش جنگ بی‌معنی بشه :( 

پاسخ :

منم همینطور :(
قطعا زمانی که حضرت عشق (عج) ظهور کنن...

ایمان
۳۱ فروردين ۲۲:۰۶
یک چیزی هست به اسم طولانی بودن مطلب :)))
درجریاینین که:))

پاسخ :

خخخ بابا همش دو سه خطه.. قالب اینطور نشون میده :دی
موشک
۰۳ ارديبهشت ۱۹:۲۱
ببینید چیزی که مهمه اینه که فکر نکنید فقط خودتون مطالعه دارید و هر کی مخالف شماست نظرش کوته فکره 

من هیچ سوادی ندارم . داشجوی مهندسی هوافضای دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک ) تهران هستم .  اساتید ما اکثرا از آمریکا و انگلیس برگشتن /
چند تا از استاد هامون تو ناسا بودن و از استنفورد فارغ التحصیل شدن

و نظر اونا مخالف نظر شماست ! باور کنید رد شدن از دم در استنفورد هم افتخاره . اینا که دکترا دارن و تو ناسا بودن . 

منم بعضی وقتا فکر میکنم شاید اشتباه میکنن اما بعدش میگم اون جزو شاید 10 تا مغز برتره کشوره پس خودم اشتباه میکنم :|

میخوام بگم آدمایی که مذهبی نیستن همه شون دنبال قرطی بازی و تفریح و این چیزا نیستن . از من و شما خیلی بیشتر میفهمن

پاسخ :

من متوجه نشدم این کامنتتون چه ربطی به پست من داشت؟! 
اصلا شما مطلبو کامل خوندین؟
در ضمن من هیچ وقتِ هیچ وقت خودمو آدم فهمیده ای فرض نکردم... 
موشک
۰۴ ارديبهشت ۰۰:۰۲
روی سخن من به اون دسته از افراد کوته فکریه که پیش خود و با عقل ناقص خود فکر می کنن که شهیدان مدافع حرم (و بیشتر تیپ فاطمیون) مبالغی رو به ازای جونشون دریافت می کنن، 

پاسخ :

خب؟ 
من واقعا متوجه منظورتون نشدم! 
شما از افتخارات استادانتون صحبت میکنین و من دارم میگم چرا برای شهدا حرف در میارن؟ اینکه شایعه شده که چند میلیون بابت جونشون می گیرن در صورتی که واقعیت نداره(چون خودم از نزدیک با چند تن از خانواده های شهدای مدافع در ارتباطم) چی رو نشون میده؟
موشک
۰۴ ارديبهشت ۰۰:۱۱
منظورم من و شمای نوعی بود  . کلا هر آدمی هر کی میخواد باشه نباید فکر کنه هر کی مخالفشه کوته فکره

آزادی اندیشه یعنی هر کی هر جوری میخواد فکر کنه

پاسخ :

اصلا این حرفتونو قبول ندارم..
آزادی اندیشه؟ به ازای چی؟ به ازای زیر سوال بردن هدف والای شهدا؟
موشک
۰۴ ارديبهشت ۰۰:۲۵
مهم نیست . شاید نمیتونم منظورم رو خوب برسونم .

میگم اونا که باسوادن خیلی هاشون مخالف دخالت ما توی سوریه و فلسطین و این چیزا هستن . 

بعضی هاشون مخالف خیلی چیزای دیگه هم هستن که سر کلاس گاهی یه تیکه ای میندازن و من که صداهاشون رو برای درس ضبط میکنم الان یه آرشیو منشوری از اکثر اساتید دارم :)

به هر حال خوب مینویسید . موفق باشید :)

پاسخ :

آهان : )
ببینید منم تا حدودی با دخالت ایران تو فلسطین مخالفم (باز هم به خاطر همین حرفایی که هممون از فلسطین شنیدیمو می دونیم) ولی اون روی احساسیم میگه چرا نباید به هم نوعمون کمک کنیم؟ 
ولی قضیه سوریه فرق می کنه... نمی تونیم دست رو دست بذاریم و بشینیم و ببینیم که به حرم حضرات معصومین هتک حرمت بشه حتی اگه جوونامون شهید بشن. فقط می خوام بدونم اونایی که مخالف این، به زعم اونا دخالتن، اگه ائمه حضور (فیزیکی) داشتن بازم همین حرفا رو میزدن؟؟؟؟
 
ممنونم. شما نیز موفق باشید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان