`

پیشنهاد بکنم؟ :دی



در تمامیِ لحظات زندگی حضور پر رنگ دو چیز تاثیر فراوانی بر انسان میذاره و اگر مفید واقع بشه میتونه نتایج شگرفی در پی داشته باشه؛ و اون دو چیز:
۱- دوست خوب    ۲- کتاب خوب  هست.
خداروشکر هر دو گزینه رو تو زندگیم دارم. اولی حضور دوستانی حقیقی و گاهاً مجازی خوبی چون شماهاست. (بدون تعارف). دومی هم خوندن کتاب هایی ست که انسان رو به فکر وادار میکنه و روش خوب زندگی کردن و زندگیِ خوبی ساختن رو یاد میده! یکی از این کتابا، کتاب "لطفا گوسفند نباشید!" هست. اگه انسان بتونه پله پله با این کتاب همراه بشه، یه دور خودشو مورد خطا و آزمایش قرار میده و میتونه خودشو محک بزنه و چه بسا به مرحله خودسازی هم میرسه. نمیگم «خودسازیِ کامل» چون کامل نخوندمش ولی تا اونجایی که خوندم روش مواجهه با مشکلات و درست زندگی کردن رو آموزش میده. البته اینم تو پرانتز بگم که در وهلهه اول کتب دینی مون قرار دارن، بعد اینها تکمیل کننده این راه یعنی خود سازی اند.

در مقدمه این کتاب آمده ست: این دست نوشته را به عنوان یک کتاب درسی بخوانید، نه برای سرگرمی!
بعد ورق میزنی و این جمله ی زیبا از تئودور پارکر توجه ت رو به خودش جلب میکنه: «کاش دانسته بودم چگونه زندگی کنم یا کسی را یافته بودم که روش زندگی را به من تعلیم دهد.»

خب الان این کتاب هست. یک کتاب روانشناسی کامل برای خودسازی. به قول عطار نیشابوری که می فرماد: گر مرد رهی میان خون باید رفت ... وز پای فتاده سرنگون باید رفت.
پس... بسم الله : )
و من الله توفیق ^_^



+بی ربط نوشت: دوست عزیز! متوجه کامنت خصوصیت در مورد پست قبل «بیچاره اونی که اعضای ما رو بهش اهدا کنن -__-» نشدم. چرا انقدر منفی؟

راستی...
خوشحال میشم اگه کسی این کتاب رو خونده، نتایج و تاثیراتی اگه داشته رو با من و دیگران به اشتراک بذاره : )
۷ نظر
آرزو ﴿ッ﴾
۲۹ خرداد ۰۷:۱۸
من ۶سال پیش خوندمش. کلا برآیند اون کتاب و سایر کتاب‌های روانشناسی‌ای که توی اون بازه خوندم برام مفید بود! یعنی مطمئنم اگه اونا رو نمی‌خوندم بعضی صفاتی که الآن دارم و ازشون راضیم رو نمی‌داشتم! :))

پاسخ :

چه جالب.. احسنت.
دچـــــ ــــــار
۲۹ خرداد ۱۰:۰۴
محمود نامنی ؟ من همسن شما بودم خوندمش :) حس خوبی داد بهم ولی الان یادم نیست :)

پاسخ :

همسن من؟ مگه میدونید چند سالمه؟ o_0
خداقوت :|
ایمان
۲۹ خرداد ۱۱:۰۰
من نخوندم!

پاسخ :

پیشنهاد میکنم بخونیدش.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۹ خرداد ۱۲:۰۱
کتاب خوب یه جورایی دوست خوب هم محسوب میشه:)

پاسخ :

صحیح ولی دوست خوب چیزی نیست که بشه جاشو با چیز دیگه ای پر کرد! البته این نظر شخص منه : )) به نظرم مکمل همن!
هلما ...
۲۹ خرداد ۱۳:۵۰
آره واقعا هر دو نعمت ان :)
من فقط اسمش رو شنیدم :)

پاسخ :

:*  : )))
یه بار یه جایی اسمشو بردم طرف فکر میکرد دارم فحش میدم -_-
یک دختر شیعه
۲۹ خرداد ۱۸:۴۶
خیلی هم عالی اصن
😌🙋

پاسخ :

^_^ دیگه کاری بود که دستم بر میومد!
+یکی از اون دوستای مجازی که همیشه خدا رو بابت آشناییش شکر کردم تو بودی مریم سادات :*
یک دختر شیعه
۲۹ خرداد ۲۳:۵۳
منم همین طور : *
عزیز قلبم: *

پاسخ :

بروووو!
الکی؟ ^_^
من چه فایده ای برات داشتم جز اینکه همیشه با سوالام به زحمتت انداختم؟! :(
منو شطرنجی کنید :دی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان