`

هر آن که با تو وصالش دمی میسّر شد... میسّرش نشود بعد از آن شکیبایی


تموم شد!

به یک چشم به هم زدنی رسیدیم به سی ام ماه مبارک رمضان.

از سال نود به این طرف، هر سال بلا استثنا اتفاقای بدی تو این ماه می افتاد و کل خانواده رو نگران خودش میکرد. قبل از رسیدنش می گفتیم «امسال، چه خوابی برامون دیدی؟» روزایی که همه مون ناراحت بودیم و شاید کل خوشیمون تو ماه مبارک به تعداد انگشتای دو تا دست هم نمی رسید. افطار هایی که خان داداش بغض می کرد و بعد از خوردن چند لقمه ای با چشای به خون نشسته ش از زور خود خوری که مبادا چشاش بارونی بشه و ما بیشتر ناراحت نشیم، میرفت بیرون و بعد از یکی دو ساعت بر می گشت خونه. روزایی که مامان نگران بود و هر روز تعداد روزهای گذشته رو می شمرد و منتظر چشم به در می دوخت تا خبری برسه ولی دریغ از یه زنگ، یه خبر.

+چقدر سخته فکر کردن به گذشته و حرف زدن در موردش. حس می کنم همین الان اتفاق افتادن. داغِ داغ... تازه ی تازه...

خدا رو شاکرم دوباره فرصت اینو پیدا کردم که یک ماه رمضان دیگه م در کنار خانواده ی دوست داشتنی و پر مهرم به پایان برسونم و دلم بگیره از اینکه شاید حس و حال یک مادری مثل حس و حال مادر من در رمضان های گذشته، و یا برادری مثل برادرم این رمضان رو هم با بغض سپری کرده باشه.

باید خوشحال باشم از اینکه دیگه جنازه طور تو اتاق نمی افتم، مشکل معده م برطرف میشه، سرگیجه هام، بی حالی و کسلی و هر اتفاق دیگه ای که بدنمونو تحت تاثیرش قرار میده رخ نمیده. اما...

اما چرا خوشحال نیستم؟چرا بغض کردم؟

دلم برای سحراش تنگ میشه.برای سومین سحرش که همه خواب مونده بودیم و با صدای اذان صبح، بیدار شدیم. که دیگه منو خان داداش سحرا نخوابیدیم و گوشیامونم کوک کرده بودیم. دلم برای ربناهای دم افطارش، دعای قبل از اذان مغربش، برای افطاراش، برای شُله و حلیم دم افطار و اون بوی مست کننده ش، برای زولبیا و بامیه هاش ^_^ (شکمو ام خودتونید :دی) برای دورهمی هامون، برای شب گردیاش، برای... دلم برای رمضان و شب قدر و حرم تنگ میشه.


امسال یکی از بهترین رمضان های عمرمو سپری کردم. پر از خیر و برکت، پر از خوشی، پر از حس با هم بودن.

خدایا شکرت : )


+بخش هایی از دعای حضرت سجاد در وداع با ماه رمضان/ صحیفه سجادیه

درود بر تو، چقدر محو کننده و نابود سازنده ی گناهان و چقدر پوشنده ی عیبهای گوناگون بودی.

درود بر تو چه بسیار بدی و گرفتاری که به سبب تو از ما بر گشته و روی گردان شده، و چه بسیار خیر و نیکی که به وسیله ی تو بر ما سرازیر و روان گشته است.

بار خدایا بر محمد و آل محمد درود و رحمت بفرست و برای ما مثل و مانند اجر کسی را که تا روز قیامت آن ماه را روزه بگیرد و یا اینکه در آن ماه برای تو بندگی و عبادت کند، بنویس.


± طاعت و عبادات تون قبول درگاه حق ان شاءالله : ))

۱۰ نظر
مسافر ...
۰۴ تیر ۱۰:۲۶
سلام علیکم 

قبول باشه ان شاالله 
ولی اولای حرفاتون یکم به تلخی میزد ها 
بغض و اینجور چیزا اونم سر سفره خیلی بده 

ان شاالله هر چی بزرگ تر میشیم گناهامونم بزرگ تر نشه 
التماس دعا

پاسخ :

علیکم سلام

ان شاءالله.
من شرمنده تونم اول صبحی کامتونو تلخ کردم : )
امیدوارم هیچ وقت تجربه ش نکنید.

ان شاءالله.
محتاجیم.
آرزو ﴿ッ﴾
۰۴ تیر ۱۰:۴۵
خدا رو شکر که خوب بوده برات :)
پیشاپیش مبارک باشه عیدت و نماز و روزه‌هاتم مقبول درگاه حق :)

پاسخ :

"گوش شیطون کر" دیشبم داشتیم درموردش صحبت می کردیم و جمعا خداروشاکر بودیم : ))
عید شما هم مبارک باشه بالام جان :* ان شاءالله
شرمندهٔ یابن الحسن
۰۴ تیر ۱۰:۴۵
الهی العفو ...

پاسخ :

یادم نیست تو کدوم وبلاگ خوندم که
شب های قدر رو اسم بعضی از بنده های خدا خط خورده میشه و این یعنی دیگه شب قدر ماه مبارک رو نمیبینه (نقل به مضمون)
 اگه جزء اون دسته از خط خوردگانیم، ان شاءالله بخشیده هم شده باشیم.
خانم اشک
۰۴ تیر ۱۲:۲۷
من همه ماه رمضون رو عصرها خونه نبودم به جز یه روز که اونم قرار بود برای شب قدر بیست و سوم بیام حرم که نشد و بق کرده تو خونه نشستم 
پس اون بوی مست کننده و اینا.... برا من کشکه 
اتفاقا خیییییلی خوشحالم داره تموم میشه این ماه رمضون راحت میشم از این همه صبحهای کسل و بی خاصیت و دهن فقط تشنگی بکش و روح پرگناهی که بقیو رو میبینه و حسرت میخوره 

پاسخ :

آنچه دلم خواست نه آن می شود
هر چه خدا خواست همان می شود
یحتمل حکمتی داشته که نتونستی بیای حرم!
واااییی خو شاید به نسبت من اونقدرام شکمو نباشی ^_^
نمیدونم چی بگم. حالتو درک می کنم چون خودمم تا پارسال همین حسو داشتم و چه بسا بدتر از حس الان تو. ولی با وجود دوستای گلی که خدا تو مسیرم قرار داد، تازه عاشق این ماه شدم و از رفتنش دلتنگم.
شاید این حسرت خوردنای تو از حال الان من و امثال من برای خدا خیلی خیلی با ارزش تر باشه : ) امیدت به خودش باشه ^_-
🍁 غزاله زند
۰۴ تیر ۱۲:۳۷
به‌به :)  ایشالله هر سال پر از خیر و برکت باشه براتون محبوبه جانم 8) 
نماز و روزهات قبولِ حق 😇

پاسخ :

بح بح به خودت غزاله جانم : ) ان شاءالله واسه خودتو و خانواده محترمت : ))
ان شاءالله ❤
دچـــــ ــــــار
۰۴ تیر ۱۲:۳۸
انشالله طاعات همه قبول باشه و عیداتونم مبارک :)

پاسخ :

ان شاءالله...
عید شما هم مبارک : )
دختریم ...
۰۴ تیر ۱۳:۰۱
قبول باشه :)
عرضم به حضورتون که یک عده ی بعضیها کاری کردن که خوشحالم ماه رمضون داره تموم میشه !
+امیدوارم دیگه هیچ وقت ناراحت نیاشین ...

پاسخ :

وااااااایییییییییی اصن باورم نمیشه *_*
میگن دل به دل راه داره :دی
باورت میشه امروز هواتو کردم، یهو به یادت افتادم : ))
کجایی بابا کم پیدا؟ :|

قبول حق بالام جان 😊
+یعنی عاشق حرف زدنتماااا خخخخ
ای بابا ای بابا... از دست اون یه عده بعضیا :|
+ان شاءالله... ولی نمک زندگیه دیگه! اگه نباشه قدر روزای خوب و خوشمونو نمیدونیم.
یک دختر شیعه
۰۴ تیر ۱۳:۳۰
خیلی ماه خوبی بود: (
خیلی....
عیدت مبارک بالام جان: **
: )))

پاسخ :

دقیقا... ان شاءالله، آخرین رمضان عمرمون نباشه!
عید تو هم مبارک باشه خواهری❤❤❤ 😘
دختریم ...
۰۴ تیر ۱۴:۰۸
دی: دی: دی:
بخدا منم :) 
بابا چند وقتیه با بعضی از بچه ها تو اینستام اصن یه وضعیه دی: البته غیرفعالش کردم خخخخ ... عاقاپریناز میزنگه میحرفیم اما خب با همه که نمیشه حرف زد که هعییی ...
+ دعا کن حال این روزامون خرابه :(

پاسخ :

قسمم نخوری باورت دارم عزیز دلم : ))
اینستا ندوست.. اصن هیچ کدومو ندوست فقط وبلاگ ^_^
آورین 👏
پریناز؟ o_0 چقدر زود جامو پر کردی😢 بیا با خودم بحرف (از حسودی میترکد :دی) خخخ
+حال دلت خوب جانم : )
*نبینم دختریمون ناراحت باشه!
بهار ...
۰۴ تیر ۲۳:۳۱
ان شاءالله سالهای بعدم بهترین ماه رمضونا رو داشته باشید

پاسخ :

ممنونم باهاری
میسی هسی ^_^
منم متقابلا همین دعا رو برای تو و خانواده ی عزیزت دارم :*
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان