`

نمودِ عشق!


به هر کجا که پای می گذاری عشق را بگستران، اول از همه در خانه خویش، عشق را به فرزندانت،به همسرت و به همسایه ات نثار کن!

اجازه نده کسی پیش تو بیاید و بهتر و شادتر تَرکَت نکند. 

مظهر مهر خداوندی باش، مهر در چهره خود، مهر در چشمان خود، مهر در تبسم خود، مهر در برخورد گرم خود.

سوزان پولیس شوتز:

«پائولو کوئلیو» با عشق زیستن را در غالب حکایتی چنین می نگارد:

                           


کلامی چند از بزرگان جهان در مورد عشق:

امام علی(ع): اگر دو نفر در این جهان در کنار هم نشینند و با هم از عشقی پاک و آسمانی_بدون آلودگی و غرض های نفسانی_ سخن گویند، من نفر سوم خواهم بود!

+حالا دقت کنید اگر دو نفر (نامحرم) تو یه اتاقِ در بسته باشن، نفر سوم کیست؟

شکسپیر: عشق غالبا یک نوع عذاب است، اما محروم بودن از آن مرگ است!

آلبر کامو: تنها وظیفه انسان عشق ورزیدن است! عشق ورزیدن!

افلاطون: عشق تنها مرضی است که بیمار از آن لذت می برد!


★برشی از کتاب "لطفا گوسفند نباشید!" «محمود نامنی»

بخش "اما براستی عشق چیست؟"


۱۶ نظر
پونیکا :)
۰۸ تیر ۰۱:۳۲
خیلی سال پیش خوندم این کتابو شاید پنج سال حدودا
کتاب دوست داشتنی و به فکر فروبرنده ای بود

ممنون بابت پستای خوشگلت :)

پاسخ :

اوه باریکلا.. احسنت : )
هوم من که خیلی دوسش دارم.. ان شاءالله مفید واقع بشه.

^_^ من از شماها ممنونم که هستین ^_^ 
آرزو ﴿ッ﴾
۰۸ تیر ۰۱:۴۶
به نظر می‌رسه حس خوبی باشه، عشق! :)

پاسخ :

جبران خلیل جبران میگه: 
عشق حقیقی در باغچه ی روح شکوفا می گردد و عشق مجازی در بستر جسم!

+راستش تا اینجاش خوب بود ولی نمیدونم چرا این یه خط رو که خوندم تنم لرزید. 
مقوله ی عشق خیلی پیچیده ست. 
یک دختر شیعه
۰۸ تیر ۰۴:۲۷
نخوندمش تا به حال: )
ولی دوس می دارم بخونمش؛ ))

پاسخ :

ان شاءالله : )))

شرمندهٔ یابن الحسن
۰۸ تیر ۱۰:۱۶
براستی عشق چیست ؟

پاسخ :

عشق لذّتی مثبت است که موضوع آن زیبایی است، همچنین احساسی عمیق، علاقه‌ای لطیف و یا جاذبه‌ای شدید  که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد و می‌تواند در حوزه‌هایی غیرقابل تصور ظهور کند.

گاهی عشق بیش از حد می‌تواند شکلی تند و سخت و غیرعادی به خود بگیرد که گاه زیان‌آور و خطرناک است و گاه موجب احساس شادی و خوشبختی می‌شود.
منبع\"ویکی پدیا\"

واسه هر کسی یه معنی و مفهوم داره دیگه، و بالطبع  رو حالت عاشق شدنم تاثیر می ذاره! مثلا یکی، شاید دلیل عاشق شدنش چشم و ابروی یار باشه ولی اون یکی خصوصیات اخلاقی و رفتاری فردی دلیل عاشق شدنش باشه. این عاشقی رو بیشتر میپسندم. به هر حال آدما به هم عادت میکنن و چهره ی ظاهر یه روزی عادی میشه ولی اگه یه نفر عاشق اخلاق و رفتار فردی بشه، به نظرم شعله ی اون عشق هیچ وقت فروکش نمیکنه چه بسا، شعله ور ترم میشه!
بهارنارنج :)
۰۸ تیر ۱۴:۰۳
حس قشنگیه اگه واسه لایقش صرف شه..مثلا اگه لایق نباشه مثه اینه که اب تبرک زمزم دعاسوره خونده زلال وپاک وبیای باهاش خاک ریخته شده ازگلدونتو بشوری!

پاسخ :

تمثیل قشنگی بود 👏
ان شاءالله خدا یکی رو سر راهت قرار بده که لیاقت عشق و محبتتو داشته باشه و مثل خودت مهربون باشه : )
آرزو ﴿ッ﴾
۰۸ تیر ۱۴:۰۴
اگه پیچیده نبود و ساده بود که قرعه‌ی کار به نام اشرف مخلوقات نمی‌افتاد :)

پاسخ :

هوم دقیقا...

مسافر ...
۰۸ تیر ۱۶:۵۰
 همه ی این حرفا به کنار 

حدیث امام علی عالی بود
جدا همچین عشقی هم هست که بدون غرض باشه حتی برا یه لحظه؟

پاسخ :

جوابتون خیلی سخته! نمیدونم یا شاید ندیدم.
امیدوارم باشه!

بعدا نوشت: شاید منظور حضرت عشق میان زوجین باشه!
دقیق نمیدونم.
صدیقه
۰۸ تیر ۱۷:۵۹
عشق چیز مزخرفیه.... من بهش اعتقاد ندارم!!

پاسخ :

اعتقاد پیدا میکنی جانم ^_-
به وقتش... این جمله رو از زبون خیلیا شنیدم ولی به وقتش حرفشون صد و هشتاد درجه تغییر کرد :دی
صدیقه
۰۸ تیر ۱۸:۱۲
البته این اعتقاد ندارم تفسیر داره خودش!:)  تنها عشق به معبود و عشق به حق و  حقیقت هست که واقعیه و زوال نداره و عشق راستینه چون درینصورت عاشق چیزی رو میپرسته که بظاهر نه میبیندش نه میشنوه نه لمس نه هیچی فقط از روی باور عمیق... باقی انواع عشق ریشه هورمونی داره و همیشگی و پایدار نیس اگه هم موردی پیدا بشه که پایداره چون با مشکلات مواجه نشده ....(اینا فقط حرف من نیستا باور علمی و روانشناسانه هس)طولانی نکنمش مورد اول که هم نادره هم در وسع من نیس!:دی مورد دوم هم که اطمینانی نیست بهش!!

پاسخ :

خب اینجا بحث عشق به معبود نبود پس بهش کاری نداریم و میذاریمش کنار! : )

ولی لازم بود برای تکمیل کردن این بحث آیه هایی که به بحثمون ربط داره و میاوردم : )

هُوَ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَهٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِیَسْکُنَ إِلَیْهَا ؛ اوست خدایی که همه شما را از یک تن بیافرید و از او نیز جفتش را مقرر داشت تا با او انس و الفت گیرد.

وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ ؛ و یکی از نشانه‌های لطف الهی این است که برای شما از جنس خودتان، جفتی (و همسری) بیافرید که در بر او آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما، مهربانی و قرار ساخت. به یقین، در این [نعمت] برای مردمی که می‌اندیشند، نشانه‌هایی است.
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل این آیه می‌نویسد: هر یک از زن و مرد در حد خود و فی نفسه، ناقص و محتاج به طرف دیگر است و از مجموع آن دو، واحدی تام و تمام درست می‌شود و به خاطر همین نقص و احتیاج است که هر یک به سوی دیگری حرکت می‌کند و چون بدان رسید، آرامش و سکونت می‌یابد؛ چون هر ناقصی مشتاق به کمال است و هر محتاجی مایل به زوال حاجت و فقر خویش است.

 اینم لینک این مطلب بالا... 
http://yon.ir/cfnsc
کامل توضیح داده!

نظر خودمو میون کامنتا گفتم پس بیشتر از این پرگویی نمی کنم :دی

صدیقه
۰۸ تیر ۱۹:۵۸
من یه کامنت هم در توضیح اعتقاد ندارم فرستاده بودم ارسال نشده ینی؟؟

پاسخ :

چرا داشتم دنبال آیه های مربوطه میگشتم خخخ
صدیقه
۰۸ تیر ۲۰:۲۶
عشق به حق هم گفتما اونم گذاشتیش کنار؟! :دی

اینا من باب ازدواجه! برای ازدواج که حتما نباید عاشق بود! خیلیا ازدواج کردن ولی عاشق هم نیستن! خیلیا ازدواج نکردن ولی فکر میکنن عاشق همن!
خیلیا ازدواج کردن و فک میکنن عاشق همن ولی نیستن!
کلا اسم خیلی حس ها عشق گذاشته میشه که عشق نیستن..
-این کتابه رو هم دانلودیدمش:)) جالب بنظر میاد:)) خوندن کتاب ضیافت افلاطون هم من باب عشق توصیه میشه،البته من بطور کامل قبول ندارمش ولی خب مفاهیم جدیدی از عشق میده:))

پاسخ :

اوه چقدر پیچیده و جناییش کردی :دی

با این حرفت خیلی موافقم \"کلا اسم خیلی حس ها عشق گذاشته میشه که عشق نیستن!\" احسنت!
یحتمل بخشیش رو... چون تا حالا جایی ندیدم کاملش رو داشته باشه! هوم؟
باشه! میذارم تو لیست. ممنون :*
ایمان
۰۹ تیر ۱۱:۱۲
:)

پاسخ :

عاشق شدین؟ : ))
ایمان
۰۹ تیر ۱۵:۲۹
بلی:)عاشق بودم:)

پاسخ :

عاشقانه هاتان مستدام!
فعلا بی نام
۱۳ تیر ۰۱:۴۲
عاقا گویا این حدیث جعلیه. http://www.pasokhgoo.ir/node/33277

پاسخ :

بنده هم گفتم اگه این کلام حضرت باشه، یحتمل منظورشون به زوجین بوده!
در هر صورت ممنون که زحمت لینک رو کشیدین : )
ناشناسی که به تاریکی شب می دهد پاسخ محبوبه شب
۲۹ بهمن ۱۳:۱۷

های

 

پس عاشق گشته اید!

پاسخ :

اینو از کجا پیدا کردی؟ : ))))))

یادش بخیر

+ میشه بگین کیستین؟
ناشناسی که به تاریکی شب می دهد پاسخ محبوبه شب
۰۱ اسفند ۱۰:۰۶

های

 

: ) از کلمه کلیدی عشق!

یه بنده خدا : )

پاسخ :

با ناشناس ها حال نمیکنم
اگه آشنایی ندین و خودتونو معرفی نکنید دیگه کامنتاتونو جواب نمیدم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان