`

انقدر بزرگوار هستی که بتونی "حتی" برای دشمنت هم دعا کنی؟!


(... دعا می کنی، همه را دعا می کنی، چه آنها را که می شناسی و چه آنها را که نمی شناسی. چه آنها که نامشان را در نامه های به برادرت دیده ای و اکنون خبرشان را از سپاه دشمن می شنوی و چه آنها که نامشان را ندیده ای و نشنیده ای. به اسم قبیله و عشیره دعا می کنی، به نام شهر و دیارشان دعا می کنی. به نام سپاه مقابل دعا می کنی!)


+ به اینجای کتاب "آفتاب در حجاب" که میرسم مکث می کنم. زمزمه وار میگم: یعنی برای ما هم دعا کردی؟ به اسم کشورمون، شهرمون و حتی اصل و نسبمون؟ 

ادامه میدم؛

(دعا می کنی، هر چند که می دانی قاعده ی دنیا همیشه بر این بوده است. همیشه اهل حقیقت قلیل بوده اند و اهل باطل کثیر. باطل، جاذبه های نفسانی دارد. کششهای شیطانی دارد. پدر همیشه می گفت: « لا تَستَوحِشوا فی طریق الهُدیٰ لِقلَّة اَهله. در طریق هدایت از کمی نفرات نهراسید.» 

پیداست که کمی نفرات، خاصِ طریق هدایت است. همین چند نفر هم برای سپاه هدایت بی سابقه است.

... راستی نکند که فردا در گیر و دار معرکه، همین سپاه اندک نیز برادرت را تنها بگذارند؟

.

.

.

... می گویی: «حسین جان! برادرم! چقدر مطمئنی به اصحاب امشب که فردا در میان معرکه تنهایت نگذارند؟»

حسین (ع) نگرانی دلت را از لرزش مژگانت در می یابد، عمیق و آرام بخش نفس می کشد و می گوید: «خواهرم! نگاه که می کنم، از ابتدای خلقت تاکنون و از اکنون تا همیشه، اصحابی باوفاتر و مهربانتر از اصحاب امشب و فردا نمی بینم. همه ی اینها که امشب در سپاه من اند، فردا نیز در کنار من خواهند ماند و پیش از من دستشان را به دامان جدمان خواهند رساند.»)



++ بخش هایی از کتاب "آفتاب در حجاب" به قلم زیبا و روانِ "سید مهدی شجاعی"

۸ نظر
بهارنارنج :)
۲۱ مهر ۲۰:۴۶
راجع به عنوان..

ادم بزرگواری نیستم اصلا:)اما حتی برای ادمایی که بدترین نامردیارو در حقم کردن دعاکردم بارها وبارها!حتی اگر بازم با یاداوری ککاری ک کردن دلم گرفته باشه


راستی امتحانه چی شد؟

پاسخ :

به نظرت به این کارت "عمل زینبی" نمیگن؟ ^_^
پس بزرگواری بالام جان ^_^ 

هیچ... گفتن یازدهم یا دوازدهمِ آبان -_- 
خخخ تو همچنان دعا کن (قلب)
яоga :)
۲۱ مهر ۲۱:۰۱
چقد من پستای معرفی کتابو دوس دارم!
باید حتما بخونمش!
:***  ممنونم

پاسخ :

نوش جونت و حتی روحت ^_^
هوم بخون بخون خییییلیییی قشنگه *_*
خواهش میشه جانم :* ❤
یک دختر شیعه
۲۱ مهر ۲۳:۴۵
پای این کتاب ادم از نفس میفته...

پاسخ :

دقیقا :(

+بازم ممنونم که یادآوری کردی :*
دُچــــار ــــار
۲۲ مهر ۱۱:۴۷
اصحاب عاشورایی ...

پاسخ :

بله؟؟
آرزو ﴿ッ﴾
۲۲ مهر ۱۲:۵۶
می‌رود توی لیست انتظار خرید کتاب!
+راستش من برای اونایی که ازشون خوشم نمیاد دعا می‌کنم ولی نه برای این‌که بزگوار(؟) باشم و این حرفا! قبلا یه‌جا خونده بودم که این دعا کردنا کینه‌ها رو از بین می‌بره(یا یه چیزی تو این مایه‌ها). پس همیشه براشون دعاهای خوب‌خوب کردم با این هدف که دلم باهاشون صاف شه و انصافا تاثیر داشته :)

پاسخ :

خوشحالم کردی عزیزم ^_^ 
+ پس میشه گفت دعا برابره با بخشش درسته؟
دُچــــار ــــار
۲۲ مهر ۱۳:۱۶
خب پست در وصف یاران امام بود دیگه!

پاسخ :

:|
آرزو ﴿ッ﴾
۲۲ مهر ۱۳:۱۷
نه فکر نکنم! احساس می‌کنم دعا باعثِ بخشیدن میشه. ولی خب الآن که فکر می‌کنم می‌بینم کسی که نبخشیده فردی رو چه‌جوری حاضره براش دعا کنه؟ فکر کنم اینجا دیگه بحثِ متفاوت‌بودنِ بخشیدن فرد و فراموش کردنِ کارِ بدش بیاد وسط! نهایتا این‌که اول بخشش، بعد دعا و در آخر فراموش‌کردنِ اون کار!
البته این دیگه فقط نظر منه‌ها!

پاسخ :

خب برای آرامش خودش! یه جا خوندم که می گفت "کسی که بهت بدی کرده رو ببخش! نه به خاطر اینکه اون فرد لایق بخشش، نه! چون تو لایق آرامشی! "( نقل به مضمون)
آرزو ﴿ッ﴾
۲۲ مهر ۱۸:۳۱
آره اینم هست

پاسخ :

: )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان