`

قرار به وقت رادیو بلاگی ها


خب دیگه...

از اونجایی که رادیو بلاگی ها به قولش وفا کرد و برای بلاگرا فال گرفت، ادب حکم می کنه که در برابر درخواستشون سر تسلیم فرود بیاریم و فال هامونو بخونیم و لینک پست های حافظ خوانی مونو براشون کامنت کنیم.

متن فالی که دوستان زحمت کشیدن و از حافظ جانمون برام تفأل زدن ^_^

:

روزه یک سو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست

می ز خمخانه به جوش آمد و می باید خواست

نوبه زهدفروشان گران جان بگذشت

وقت رندی و طرب کردن رندان پیداست

چه ملامت بود آن را که چنین باده خورد

این چه عیب است بدین بی‌خردی وین چه خطاست

باده نوشی که در او روی و ریایی نبود

بهتر از زهدفروشی که در او روی و ریاست

ما نه رندان ریاییم و حریفان نفاق

آن که او عالم سر است بدین حال گواست

فرض ایزد بگزاریم و به کس بد نکنیم

وان چه گویند روا نیست نگوییم رواست

چه شود گر من و تو چند قدح باده خوریم

باده از خون رزان است نه از خون شماست

این چه عیب است کز آن عیب خلل خواهد بود

ور بود نیز چه شد مردم بی‌عیب کجاست


اینم صدای من : )

امیدوارم از شنیدنش پشیمون نشید : ))))




۱۵ نظر
فرشته ...
۲۴ مهر ۱۱:۰۵
به به خیلی خوب بود، ممنون:)
چقدر این بیتش قشنگه:

فرض ایزد بگزاریم و به کس بد نکنیم

وان چه گویند روا نیست نگوییم رواست


یاعلی

پاسخ :

به صدای زیبای تو که نمیرسه جانم ^_- 
مرسی از محبتت :*
کلا این غزلشو دوست داشتم و به دلم نشست ^_^
دیوانه ...
۲۴ مهر ۱۱:۱۹
 عهههه :))))))))) تلفظ ر روووو :))))

پاسخ :

-----_________-----

خــــــــــــــــــــــا :||||

: ))))))
از بچگی همین مشکلو داشتم و نمی تونستم مثل بقیه درست تلفظ کنم :(
دیوانه ...
۲۴ مهر ۱۱:۴۲
پس شیرین زبون به شمام تعلق میگیره :))))

پاسخ :

😇 نه تا این حد!

+خانواده  پدری م برام تعریف می کردن که چقدر سر بغل کردنم با هم دعوا داشتن :/
دیوانه ...
۲۴ مهر ۱۱:۵۰
ما نه یندان یییاییم و حییفان نفاق 
:))))))))))

پاسخ :

خدا بگم چیکارتون نکنه : )))))) 😂😂😂😂😂
دقیقا 👍

از شانس بدم همین بس که این غزل هم پر بود از حرف  "ر" -_-
فرشته ...
۲۴ مهر ۱۲:۱۰
عزیزم صدای تو که قشنگ تره تازه لهجه تون هم خیلی شیرین و باحاله:)

پاسخ :

لهجه رو موافقم ولی صدام...
اصن هر چی فرشته مون بگه البته اگه علی آقا بیشتر از این با خاک یکسانمون نکنه :/ :|  : )))))))))
دُچـــ ــــار
۲۴ مهر ۱۳:۳۴

بنظر میرسه ادبیات دو بیت آخر به حافظ نمیخوره:) یعنی انتهای غزل اینه که:

«فرض ایزد» بگذاریم و به کس بد نکنیم
«آن چه گویند روا نیست» نگوییم رواست

پاسخ :

توصیه می کنم اینجا رو بخونید! /کامل :| )


ضمنا
+در مصراع “فرض ایزد بگزاریم و به کس بد نکنیم”
کلمه “بگزاریم”با این املا صحیح است.
گزاردن به معنی انجام دادن،به جا آوردن،ادا کردن و…است مانند:نمازگزار،شکرگزار،سپاسگزار و…
ایمان
۲۴ مهر ۱۳:۵۱
ههه ههه ههه خوب بود ههه 
وبم؟ خیلی وقته متروکه شده و بهش سری نزدم!!برای چی؟ 

پاسخ :

-_- ممنون

کارتون دارم!
هلما ...
۲۴ مهر ۱۵:۵۹
:))
آورین.
صدات خیلی برام آشناست، یعنی صدای یکی شییه توعه ولی نمیدونم کی :)

پاسخ :

^_^
ممنون : ))
کی؟ کی؟؟ : )))
+شانس موره نگا خخخخ خو یکم بیشتر تر فکر کن دیگه اه 😄😄😄
آقاگل ‌‌
۲۴ مهر ۱۶:۱۰
انصافا شانس هم ندارید یه غزل سخت بهتون افتاده :)
من نمیگم کجا رو غلط خوندین. خودتون این فایل رو بشنوید متوجهشون میشید یحتمل:
https://goo.gl/qsSTHf
شاید مهم ترین کلمه ای که اشتباه خوندی کلمه خمخانه بود. که با ضمه است و نه فتحه. خُمخانه یعنی همون خانه خُم. :))

پاسخ :

بعله دیگه دست تیم رادیو دردنکنه با این حسن انتخابشون :d -_- 
+آخ آخ گویان بر پیشانی می کوبد و ادامه میدهد که:
فایل صوتی گنجورو شنیده بودم و اتفاقا تلفظ همون کلمه رو نمیدونستم که بازم سوتی علیه الرحمه زورش بهم چربید و دوباره سوتی دادم :/
عجب! نچ نچ نچ شما چرا ستارالعیوب نیستید هوم؟ حتما باید علنا به روم می آوردین این بود آرمان های خواهر برادری مسلمانان هوم؟
هعـــــــــــــــــــــــــــــــــی...

+ممنونم از دقت بالایتان :| : ))))
آقاگل ‌‌
۲۴ مهر ۱۷:۳۳
اون فایل گنجور خودشم مشکل داشت. ای از موسوی گرمارودی عزیز بود. 
در ضمن دوست خوب اونه که عیب دوستش رو بگه وگرنه دشمناش عیبش رو میگن. دوست که عیبت رو بگه فرصت برا جبرانش هست. ولی وقتی دشمنی عیبت رو بگه دیگه بدترین استفاده رو ازش می بره. :)
در ضمن که ما انتخاب نمیکردیم. ما فال میزدیم. خود حضرت حافظ نظرش این فال بوده. به ما چه؟ :d

پاسخ :

لینکتون مشکل داره ها -__-
الان من نمیدونم شما دوستی یا دشمن ؟ 😁
پس برم یقه شو بگیرم که انقدر سخت انتخاب کرده و در ضمن پر از حرف " ر " بود :/

+ ممنونم بزرگوار : )
ایمان
۲۴ مهر ۱۷:۳۶
ادرس این دفعه گم کنید دیگه نمیدم بهتون😀😀

پاسخ :

حواسم هس : ) ممنون
آقاگل ‌‌
۲۴ مهر ۱۷:۴۷
http://s9.picofile.com/file/8309229692/%D8%BA%D8%B2%D9%84_020_%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87_%DB%8C%DA%A9_%D8%B3%D9%88_%D8%B4%D8%AF_%D9%88_%D8%B9%DB%8C%D8%AF_%D8%A2%D9%85%D8%AF_%D9%88_%D8%AF%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7_%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D8%B3%D8%AA.mp3.html

این لینک. :)
نمیدونم. فرقی نمیکنه. دوست دشمن. هرجور صلاح میدونی.

پاسخ :

ممنونم
 چقدر شیوا و رسا خوندن ^_^ 
 
بانوچـ ـه
۲۵ مهر ۰۹:۳۰
صداتونو شنیدیم دلتنگ شدیم خانوووم :)

پاسخ :

پس تنها من این حسو نداشتم! 
آرزو رو میگم. وقتی صداشو شنیدم دلتنگش شدم ولی به خودش نگفتم  :(
ما بیشتر 😁 ان شاءالله آقا بطلبه و بیای زیارت 🙌
آرزو ﴿ッ﴾
۲۵ مهر ۱۳:۵۶
اول بگم این پایین رو که خوندم نیشم باز شد! :دی
من هر دوشنبه که میرم کلاس یادت می‌کنم :))

غزل قشنگی بود، با صدای تو قشنگ‌تر ^_^

پاسخ :

عه! پس دل به دل راه داره بالام جان ^_^

ممنونم عزیزم ولی همش غلط پلوطه :دی
+به نظرت عوضش کنم یا باشه؟ (از نو بخونم!)
آرزو ﴿ッ﴾
۲۵ مهر ۱۴:۱۶
بلی‌بلی! :)

+ به لحاظ درست‌خوانی خب اگه حوصله داری دوباره بخونی از نو ضبط کن ولی لازم نیست به نظرم😶

پاسخ :

:*

پس اگه بشه و شرایطش پیش بیاد (کسی نباشه و اینا خخخ) دوباره می خونم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان