`

#سلام_بر_ابراهیم


چند وقت پیش یه جمله ای خوندم از استاد پناهیان که منو خیلی به فکر فرو برد اون متن این بود


هر چه بی نماز در عالم هست،تقصیر نمازخوانان است.اینکه بی نمازان نماز نمی خوانند،برای این است که به ما نگاه می کنند،می گویند:تو که نماز خوانده ای چکار کردی؟چه فایده ای برایت داشته؟صورتت گل انداخته از مناجات با خدا که بگویی چه کیفی کردی که دیگری هم بیاید؟خب اینطور میگویند.نگویند هم همین طور دارند می بینند .اخلاقت،رفتارت...نماز کجای وجود تو را آباد کرده است که بقیه جذب بشوند؟


چکار کنیم همه نمازخوان شوند؟آنانی که نمازخوان هستند بهتر نماز بخوانند.همین...به همین سادگی...


آن وقت می گویند:چرا تو آنقدر همیشه سرحال و با نشاط هستی ؟تو چرا کینه به دلت نمیاید؟تو چرا عصبانی و حسرت زده نمی شوی؟می گوید:من نمیدانم.فکر کنم از نماز است.


ما همش میایم از مزایای حجاب میگم یا حدش چیه ولی بیاین اینبار متفاوت عمل کنیم این بار اسلام رو به شیوه ی دیگه تبلیغ کنین


 


خانوم های با حجاب شما نماینده ی حجاب زهرایی و اسلام هستین بیاین از این به بعد جوری با بدحجاب ها رفتار کنین که مجذوب شما بشن(نه اینکه قربون صدقشون بریدا!!! خخخ) جوری باشین که به حس و حال شما حسادت کنن دلشون بخواد مثل شما باشن


به قول استاد پناهیان تا خوب ها خوب نشوند بدها خوب نمی شوند


گاهی بداخلاقی باحجاب ها باعث میشه مردم از دین زده بشن و پیش خودش بگن این بود که میگفتن باحجاب ها فرشته هستن؟!


بیاین واقعا فرشته باشین طوری باشین و طوری برخورد کنین که فرشته ببیننتون اون موقعست که دارین تبلیغ حجاب میکنین از طرفی اینجوری تاثیرش واقعا بیشتره فقط صبور باشین و توکل کنین برخدا


 از همین امروز شروع کنین


لازم نیست حتما مستقیم تبلیغ کنین کسی که دیدش به حجاب منفیه رو با تبلیغ مستقیم زده میکنین (این راه واسه اینا جواب نمیده) انقدر خوب برخورد کنین که ذهنیت خوب در مورد محجبه ها به وجود بیاد طوری که هر وقت اسم محجبه میاد توی ذهنشون یه حس خوب بهشون دست بده انگار دارن به یه فرشته فک میکنن


روی صحبتم با خانوما نیست آهای بچه مذهبیا بچه حزب اللهی ها آهای ادم معمولیا که حجاب رو خوب میدونین شما هم وظیفه دارین از این به بعد با محجبه ها با احترام بیشتری برخورد کنین مثلا اگه مغازه دارین براشون تخفیف درنظر بگیرین و....


 


یادتون باشه همه مسئولیم و مهم تر اینه که این راه زمان بره ولی بالاخره نتیجه میده


با توکل بر خدا ان شاءالله که این راه جواب بده



پست پیشنهادی از "از تبار خاک"

۱۱ نظر
جناب دچار
۲۳ بهمن ۱۵:۴۲
ما یه پارک رفته بودیم
اسم نمی برم کجا :)

بعد نشستیم روی نیمکت چاهی بخوریم
بعد یه دخترپسر روبروی ما بودن

که دختره روسری ش رو نداشت!
اما خانم من به اونها شیرینی و چای تعارف کرد
بعد من هی نگاه میکردم ببینم تاثیر گذاشته چایه یانه!! :))
خانومم هی میگفت زشته !

آقا منو شطرنجی کنید :/

پاسخ :

ملت؟ خخخ
چاهی؟! o_0 

چه کار زشتی نچ نچ نچ نچ
حالا تاثیر گذاشت یا نح؟
جناب دچار
۲۳ بهمن ۱۵:۴۷
بی شک تاثیر گذاشت
چون وقتی اومدیم از ما تشکرکردن :)

پاسخ :

باریکلا منزل : ) زیرکانه رفتار کردنا
___ سلوچ
۲۳ بهمن ۱۵:۵۴
آقا این برعکسشم صادقه ها
یعنی اگه یه نمازنخون بهتر نماز نخونه اونوقت نمازخون ها هم تشویق میشن که نخونن

پاسخ :

قبول ندارم حرفتونو
چرا که اونی که نماز نمی خونه خب نمی خونه دیگه
حرفشون اینه که تو که داری یه کاری رو انجام میدی همونو درست و تر و تمیز انجام بده که بقیه رو هم مجذوب خودت و رفتارت کنی.
حالا نمیدونم چقدر تونستم منظورمو برسونم.
** دلژین **
۲۳ بهمن ۱۷:۲۵
زوری زوری هیچ حرفی به کرسی نمیشینه 

نه حجابش 
نه نمازش 
نه دینش 
و نه خداش 
:) 
از بعد از انقلاب تا الان که ۴۰ سال میگذره فکر کنم همه ی این ها رو به سرازیری دارن میرن... فکر که نه ... از واضحاته ... 
خانواده تعریف میکنن که چجوری میریختن زن مردم رو به خاطر دو تار بیرون بودن مو اون اوایل میگرفتن... مامان خود من قسم میخورد یه بند انگشتم بیرون نبوده داشتن از ماشین پیاده اش میکردن ببرنش که بابام سر رسیده... 
یه کم بزرگتر شدیم ، بکن تو بکن تو گشت ارشاد میبرتت ، ال میکنن ، بل میکنن ، پاچه ات کوتاه باشه میکنن تو سطل رنگ تو سطل سوسک...
نتیجه اش چی شد ؟ 
:) 
دیگه علنا گشت ارشادی نیست ... اما روسری ها نخ شد ، چادرها مانتو شد ، مانتوها بلوز شد ، شلوارا کوتاه شد ، دیگه احتمالا میریم برای دیدن عذر میخوام شرت و نیم تنه کم کم :) 
بعد باید ۱۰۰ سال بگذره که بفهمن ای داد ، این راهش نبود ... 

پاسخ :

آره مخصوصا با رفتارای بد محجبه هامون. نگاه از بالا به پایین شون. 
راستش چند وقته پیش یه حرفی شنیدم که این روزا خیلی بهش فکر می کنم که "تنها دستاورد انقلاب این بود که اسلام فرع بشه" 
حجاب زمان قبل از انقلاب به مراتب خیلی بهتر از وضع موجود بوده :/ 
** دلژین **
۲۳ بهمن ۱۷:۵۳
همین انقلابی که جشن میگیرن سالگردش رو چقدر زن بی حجاب کنار باحجاب بود زمان انقلاب ؟ ؟
 اون همه رای آری دادن همه اونا حجاب داشتن ؟؟ 
قبل انقلاب درد دل زن با حجاب این بود که مگه من آدم نیستم؟ چرا موردآزار قرار بگیرم؟ چرا نتونم با حجابم کار کنم، بیرون برم ؟ چرا آزاد نباشم ؟
 بعد انقلاب برعکس شد ... حجاب برا همه اجبار ، موقع کار میرسید ، ریشو و چادری و کسی که میدونه با پا راست بره مستراح و کسی که نماز فلان بلده شدن اولویت ... 
خواستیم بریم مدرسه ، گفتن مصاحبه داره برا ثبت نام! نماز فلان چند رکعته ؟ ماهواره دارین ؟ حجاب دارین ؟ فلان شخص طبق احکام محرم میشه یا نامحرم ؟ چند تا سوره حفظی ؟   خب کوفت ! درد ! هیچی !   اینجا حالا صدا بقیه هم درومد ...
الان چه فرقیه بین این شاه و نظام فعلی تو این زمینه ی به خصوص ؟   یکی گفت حجاب نه !
 یکی میگه حجاب اجبار...
شاید متدینین بیان بگن نه خیلییی فرقه بین این ها   با حجابی کجا و بی حجابی کجا 
ولی من فرقی نمیبینم....
زور زوره 
  آب خیلی حیاتی و خوبه ، اگر محرومت کنن میمیری، اگرم زیادی به خوردت بدن بازم مسموم میشی و میمیری، از همین آب مایه ی حیات...   :) الانم بخوان این زور رو بردارن ، یه ۲۰ سال طول میکشه تا ابتدایی ترین مسائل پوشش رو ملت عقب افتاده ی ما یاد بگیرن(مثلا فرهیخته ی سینمایی ما که بافرهنگ جامعه باید باشه هنوز فرق محل استفاده ی پیژامه و شلوار کردی رو نمیدونه)
موندن خودشون چی کار کنن دیگه... دارن کم کم ول میکنن... 
+دقیقا همینه اسلام، بیشتر از هر زمان دیگه ای رفته تو حاشیه... از اصول بگیر تا فرعیات... 

پاسخ :

منم با حجاب اجباری مخالفم.
چرا که هر چی که زور بشه همیشه ی خدا عکسشو جواب داده.
چه تربیت خانواده و چه برخورد جامعه.

Mr Learner
۲۳ بهمن ۲۰:۳۲
Yes , I agree with Mr Panaahiyaan strongly ! 
...
Our Holy prophet has attracted people to Islam by his behavior and honesty , not by sword! 
We are walking the wrong way .. 

پاسخ :

منم با شما موافقم :دی
آرزو ﴿ッ﴾
۲۳ بهمن ۲۱:۳۲
من اگه صاحب دختر بشم، جوری تربیتش می‌کنم که هیچ‌وقت نیاز نباشه اینا رو بهش بگم. یعنی منظورم اینه که دوست ندارم اول حجاب داشته‌باشه و بعد اخلاق، که تازه اونم مثلا برای ادای فریضه‌ی امر به معروف به طور مستقیم قرار باشه اخلاقش رو خوب‌تر کنه که بقیه جذب بشن! اول خوش اخلاقی و مهربونی بی‌حد و مرز رو بهش یاد میدم. دوست ندارم حجاب دلیلی باشه برای کم و زیاد کردن شعاع مهربونی‌ش. دوست دارم وقتی کسی رو می‌بینه هی توی ذهنش دنبال دسته بندی آدما نباشه که کی با حجابه و کی نیست و بر این اساس حالا کی بهتره؟ و خب حالا اگه اون بی‌حجابه من باید با زبون نرم باهاش رفتار کنم که بخوام درستش کنم مثلا :| 

پاسخ :

درود بر تو : )
آرزو ﴿ッ﴾
۲۳ بهمن ۲۱:۳۴
در نظر قبلی اصلاح می‌کنم؛ مستقیم رو اشتباه نوشتم. منظورم غیر مستقیم بود.
و این‌که راستی ربط عنوان رو نفهمیدم😶

پاسخ :

آخر پست گفتم که
این یه پست پیشنهادی بود
فرمودند که: "اسم این چالش رو گذاشتم #سلام_بر_ابراهیم چون ابراهیم هادی هم همینجوری بود با رفتارش باعث جذب مردم به اسلام میشد."
آرزو ﴿ッ﴾
۲۳ بهمن ۲۱:۵۰
آها! فکر می‌کردم ایشون موضوع پیشنهاد دادن و تو نوشتی.

پاسخ :

:دی
واران ...
۲۴ بهمن ۰۸:۵۶
سلام بر او 


عاشق عنوان کتابشم و البته خودش و دوستاش.

منتظرم نوبتم برسه و زنداداشم کتابش رو بهم بده بخونم.
بقیه پستت رو با عرض پوزش نشد بخونم به چند دلیل :))
یک طولانی بودنش :|:) البته به پای کامنتای من شاید نرسه :دی 
دو : در مورد حجابه گویا و من باهاش مشکلی ندارم ولی همیشه اینو میگم که ایران یکزمانی قطعا روی آزادی رو خواهد دید 
و قطعا روزی همه مردم ایران چه اونا که مخالف حجابن چه موافقن در کنار هم خواهند زیست بدون هیچ گونه جبری برای هر کدوم از این دو طیف بدون گشت ارشاد (الانم دارن زندگی میکنند ولی بسختی )
حجاب اجباری یا هر چیز که اجبار توش باشه جز ضرر به ریشه اسلام هیچ اتفاق خوشایندی توش رقم نمیخوره !
بقولی زمان شاه خیلی وضعیت حجاب بهتر بود حداقل جبری توش نبود در جهت پوشاندن ها.
بماند اونا هم یه گشت ارشاد داشتن که برعکس الان ایران کار میکرد .
در کل سه : از جناب آقای پناهیان یه زمانی که همسن و سال تو بودم خوشم می اومد  اما الان با عرض پوزش نه :|:)
برای همین  تا اسمش رو دیدم دیگه بقیه پستتو نخوندم (شطرنجی هم نمیشم :دی )

دیگه همین :)
موفق و موید و سلامت باشی :)



#سلام_بر_ابراهیم_و_تمام_شهدای_عاشق

پاسخ :

درود بر تو : )
هر طور راحتی عزیزم..

ممنونم از وقتی که گذاشتی و کامنت دادی : )
سپاس : ) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان