`

اینچنین بود.. اونچنین شد :| +بعدانوشت

 

محبوبه هستم

یک هنرجوی تذهیب

از هفته اول مهر ماه زیر نظر استاد الف :دی 

 در حرم مطهر رضوی 

مشغول یادگیری هنر زیبا و جذاب تذهیب بسر میبرم

اینم اولین کار رنگم بحساب میاد

اسمش "شمسه" ست

 

این طرح قریب به چهار ماه زمان برد

امیدوارم از دیدنش لذت ببرین : )

 

طرحی که ملاحظه می فرمایید انتخاب نهایی استادم از بین چند طرحی بود که کشیده بودم

 

۱- روی کاغذ کالک به ابعاد ۳۰×۳۰ طرح رو پیاده می کنیم

 

۲- طرحِ آماده شده برای انتقال روی مقوا ماکت

 

 

 

۳- بعداز کپی روی مقوا ماکت، کار باید به اصطلاح باند پیچی شود..

برای جلوگیری از کثیف شدن

 

۴- برش هایی رو صفحه ایجاد می کنیم برای سهولت در رنگ کردن

 

۵- به این کار میگن "قلم گیری" یا همون دورگیری خودمون

که با ریز ترین قلمو از نظر ضخامت، انجام می شود.

 

 

 

 

۶- بحول و قوه الهی با مرارت های بسیاااار، 

کار قلم گیری به پایان رسید..

 

۷- مرحله اول در رنگ، اینه که شما ابتدا شاخهها

برگ ها

و تزیینات کارو رنگ بزنید.

"رنگ طلایی"

 

 

 

۸- بعد از رنگ طلایی که رنگ شاخه ها و برگها و غیره بود، نوبت به

رنگ کردن گلهای زمینه رسیده..

این تصویر و تصویر بالا نمایی از رنگ گل ها رو نشون میده

 

بعد از رنگ کردن گل ها می رسیم به بخش خوشمزه کار

یعنی رنگ کردن زمینه

البته که در کنار لذت وافرش، بشدت لج درآر و جیگر درآر بود :/

رنگ های فیروزه ای، آبی فیروزه ای و عنابی رو ملاحظه می فرمایید.

 

۹- این هم، همان توضیحات بالا به انضمام آشنایی با رنگ سبز کله غازی

 

 

۱۰ و مرحله نیمه نهایی کار

چرا میگم نیمه نهایی

چون در این تصویر شما شرفه های دور کارو نمی بینید

+هنرجو مشغول به کار می باشد (کشیدن طرح) :دی

 

 

+ کار دومی که قراره انجام بدم

یک نشان هست

تا مرحله چهار، پیش رفتم، ولی شما دو مرحله اول، یعنی طرح رو روی کاغذم کشیدم و بعد از اندازه گیری، روی زمینه اصلی، قرار دادم برای انتقال کامل طرح.

 

چطور بود؟ : )

 

+بعدانوشت

بالام جانان عزیز :|

برای دیدن کیفیت بهتر تصاویر 

روی آن کلیک کنید ممنونتون میشم -_-

: )))))

۳۳ نظر
احسان ‍‍
۰۹ تیر ۰۸:۳۱
چه زیبا چه زیبا چه زیبا...
فوق‌العاده‌..

پاسخ :

😊 تشکر
زیبا میبینید
احسان ‍‍
۰۹ تیر ۰۸:۳۲
زمان صرف شده باعث ارزش زیاد هنرش میشه.
خیلی قشنگن.

پاسخ :

اصلا هنر همینه، باید براش وقت گذاشت ^_^
قاسم صفایی نژاد
۰۹ تیر ۰۸:۵۹
چقدر خوب شد. خدا قوت

پاسخ :

😊 ممنوووووون
ار کیده
۰۹ تیر ۰۸:۵۹
وای محبوبه! عالی شده!
چقدر کیف میده ببینیم این همه پیشرفتتو... خیلی خوشگله... :)

این پستو نشون میکنم به همسری نشون بدم، علاقه داره به تذهیب ولی فکر کنم از عمق فاجعه و ریزه کاری و وقت گذاریش خبر نداشته باشه :))

پاسخ :

واااااااای ارکیده تو چرا انقدر قشنگ تعریف می کنی از آدم؟ 😘 بیا بغلم عشقول 😍 بغلِ آروم 😉😘

جدی؟؟؟؟؟ جالبه وقتی چهرشونو دیدم فکر می کردم هنری باشن، حالا مطمئن شدم هنر دوست هم هستن.
اگر نیاز شد بگو که یه لینک واست بفرستادم واسه استاد قِزی هست(یکی از اساتید مطرح تذهیب)
آموزش تلگرامی هم دارن
موفق باشن ان شاءالله
ŇãşíМ ĶĥăŅŭМ
۰۹ تیر ۰۹:۲۰
لنت بهت محبوبهههه... عاااااالیههههه :))))))))))))

خیلی قشنگه چشام قلبی شد :)))

من بهت افتخااااااار میکنممممم :)))


برا منم بکش برا منم بکش :)))

پاسخ :

تو چرا انقددددر بهم محبت دارییییییییی؟ 😂

قربانِ یو.. من متعلق به همه تونم 😎✌😄

کارم هنوز جا داره تا بهتر بشه
انقدرام خوب نیست که هدیه بدم 😌
دچارِ فیش‌نگار
۰۹ تیر ۱۰:۱۶
بابا ایول :) تشکر

میگم استادتون گوشی خوب نداره؟
یا همکلاسیا

پاسخ :

😊 

مگه کیفیت عکسام چشه؟ 😄
بهارنارنج :)
۰۹ تیر ۱۰:۳۲
ایوول چه ناز شد،آفریییین تابلوش کن بزن به دیوار..

پاسخ :

😘 ممنون
حتما 😁
دچارِ فیش‌نگار
۰۹ تیر ۱۰:۵۵
سفیده کلن :)

پاسخ :

چشاتان رنگش سفیده 😐😂
میم میم
۰۹ تیر ۱۰:۵۶
سلام یکُم اینکه دمِ شما گرم از اینکه گام به گام به ما نشونش دادی.
البته اون چهار ماه زمانی که صرفش شده رو نمیگفتی، مشقتی که به کار رفته، به چشم نمیومد.
دُیُم: به نظرم تگ کن. خیلی زیاد. تذهیب. و از این اسامی به کار ببر. برای اونایی که تو گوگل سرچ میکنن این گام به گام اینجا گذاشتی، قطعا به دردشون میخوره.
ُسِیُم: تیتر وعنوانت هم مرتبط بذار. اینا که میگم لازمه. ولی شما فکر کن دارم دخالت میکنم.
چاهایُم 🤣🤣 نخند

پاسخ :

سلاملکم 
اول سیُم: اتفاقا واسه عناوین پستام خیلی فکر می کنم 😄😄😂 کلی پشتش فکر نهفته ست

اول اینکه خواهش میشه و قابل شما رو نداره و انجام وظیفه بوده و ایناها 😁
بعله واسه همین خواستم بگم که هنر همینه.. باید بهش علاقه داشته باشی تا بتونی صبر و توانتو همگام باهاش ببری بالا.. همینطوری یرخی که یه تابلو، یه نقاشی یا امثال اینها یه شبه زاده نشده 

دوم اینکه، چشوم حتما
ریسه حتا 😄
میم میم
۰۹ تیر ۱۱:۰۰
و استاد یه سوال اونجایی که از رو کالک منتقل میکنی رو مقوا چطوریه؟

پاسخ :

هوووووووففففففف میرزا
اصن خودش یه پروسه جداست
این یکی واقعا ملالت اوره
میدونید که قطعا نمیشه طرحی رو از روی کالک به روی هررررررر صفحه دیگه ای منتقل کرد
حتما باید کپی بشه
حالا اگر از کاغذای مخصوص اینکار استفاده کنی، قطعا کارت رنگی یا شایدم کثیف بشه
چرا که کافیه یه خراش ناخن روی کاغذ کپی بیفته میدونید که اثرش روی برگه مورد نظرتون قطعا خواهد افتاد
خب ما چیکار می کنیم واسه منتقل؟؟؟
شاید باورتون نشه، کار باید پشت و رو کشیده بشه یعنی از هر دو طرف باید طرحو داشته باشیم
بعد دوباره از یه طرف شروع می کنیم به برگردوندن روی زمینه اصلی..

چی شد؟ ۱- اول یکبار طرحو روی کالک سفید می کشی
۲- بعد بر می گردونیش و طرحو از اون طرفشم پر رنگ می کنی
۳- میذاری روی زمینه اصلی، و دوباره سیاهه هاتو از نو، می کشی :|||
حالا این به کنار می رسیم به دورگیری طرحی که کمرنگ افتاده روی مقوات :|
یعنی قششششششنگ چهار بار دهنم سرویس شد :/
حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۰۹ تیر ۱۱:۰۱
سلام
بسیار زیبا شده
فوق العاده است
موفق باشید :)

پاسخ :

سلام
تشکرات : )
ممنونم، همچنین
جناب قدح
۰۹ تیر ۱۱:۰۲
سلام :)
فوق العاده زیباست ...
آفرین بانوی خراسانی :)
آفرین ...

شماهم که مثل خانم دکتر مریدا عکس ها رو امضا کردین ؟:)

پاسخ :

سلاملکم
فوق العاده لطف دارین جناب : )
ممنون

اول من امضا می کردم بعد ایشون 😐😂😂😂
صبورا کرمی🦄
۰۹ تیر ۱۱:۰۳
خیییییییلی قشنگه
وااااااااقعا افرین دختر عااااااالی شده
چقدر خوش رنگه چقدر خوشگله
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

پاسخ :

😘 فدای تو صبورا
مرسیییییییییییی

+طرحم سلام داره خدمتتون
کنار دستم منتظره برم سر وقتشو تکمیلش کنم 😌
میم میم
۰۹ تیر ۱۱:۱۵
خودم میدونستم :))

پاسخ :

خدایا منو بکش و خلاصم کن 😂😂😂
خو چرا می پرسی میرزا
داشتم به وویس فکر می کردم تا براتون بذارم
حتا تایپشم اذیتم کرد 😂😂😂😂
Merida aa
۰۹ تیر ۱۱:۲۸
وای عالی شده دختر 
خسته نباشید حسابی😍
حقته الان بگم چرا اینقدر اسمتو رو عکس نوشتی؟:))

پاسخ :

واااییی عالی میبینی ننه 😁
فدای تو 😘😘
بابا هر عکس یک دونه آدرس روش کوبوندم نه ده تا 😉😂
معلمی از جنس اینده
۰۹ تیر ۱۲:۲۱
خیلی قشنگ بود واقعا ممنون

پاسخ :

قشنگ میبینی عزیز جان :**
میم میم
۰۹ تیر ۱۲:۳۴
من از تذهیب سر در نمیارم ولی برای یه کاری، از این روش استفاده میکنم. 
البته اوایل چون استادی نداشتم و مثلا خودم خلاقیت به خرج دادم و از این روش استفاده کردم، یه جای کارم اشتباه پیش میرفت. اونجایی که شما روی کالک برعکس نقش میزنید، من، مطابق شکل اصلی نقش میزدم و برای اینکه روی مقوا منعکس بشه با مداد دوباره روش میکشیدم و متاسفانه روی مقوام رد قلمم میموند. فرو رفته میشد. باز هم تاکید میکنم از اونجایی که استاد نداشتم و اونموقعها اینترنت و از این منابع در دسترس نبود و پول کلاس هم نداشتم، انقدر به مغزم فشار آوردم تا نتیجه شد همین روشی که شما انجام میدید

پاسخ :

اوه ایول احسنت
میگن که توی محدودیتاست انسان به پیشرفت و کمال میرسه همینه واقعا :دی احسنت

میرزا شما که علاقه داری
برو دنبالشو بگیر
حتا آموزش مجازی هم دارن اساتید
می تونید استفاده کنید

حیفم میاد یکی علاقه داشته باشه به چیزی ولی دنبالش نره حالا به هرررر دلیلی
از،دست منم هررر کمکی بربیاد دریغ نمی کنم.. شده در حد یه معرفی کوتاه حتا
هلما ...
۰۹ تیر ۱۳:۱۶
خسته نباشی خیلی خوب شده. :)
همه اش ریزه کاریه حوصله و صبر زیادی میطلبه که تو از پسش براومدی.

پاسخ :

تشکر هلمایی 😘
😇 واقعا نمی دونم چی بگم!!!
محسن رحمانی
۰۹ تیر ۱۳:۲۴
منم محسنم -_-

خوب بنده یه کارت قرمز بهتون میدم به علت غیبت بیش از حد:دی
دیگه باس درستونو حذف کنید ترم بعد ان شاالله


بسیار بسیار خوشگل شده است دست هنرمندتان درد نکند.
خوب تابلو من کی آمادست بیام ببرم-_-
:d
سلام 

پاسخ :

سلام
خوشوقتم :دی

 به روال سابق بر می گردم ان شاءالله
یکم این چند وقته ذهنم شلوغ پلوغ و درگیر بود..

بسیار بسیار تشکر
میدونم قشنگ شده (عینک دودی)

جاااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 😂
ار کیده
۰۹ تیر ۱۴:۰۴
عزیزمی... ماچ بغل :)

خط مینویسن بابا... اینکارن :دی
تذهیب رو هم‌ برای خطش میخواد :)

خیلی ممنون میشم لینک رو بفرستی. دستت مرسی *-*

پاسخ :

هی خانوم من خودم صاحاب دارمااا 😐 😂😂

ایول 😍 آره بچه هایی هستن که هم خط می نویسن و هم تذهیب انجام میدن.. 

فدات 😘
هلما ...
۰۹ تیر ۱۸:۱۹
هیچی نگو به خودت افتخار کن :)

پاسخ :

فدات بشم من ❤
عاشق بارون ...
۰۹ تیر ۲۰:۳۶
آفرین آفرین! :))
این عکسای مراحل کار هم خیلی دیدنش بامزه است. :) 

پاسخ :

😇💜💙

مرسی بابت کامنتای پر انرژی و حال خوب کنت 😘
تسنیم ‌‌
۰۹ تیر ۲۱:۰۴
وای خدای من، بسی بسیار زیبا شده :)
واقعا زحمت داره، من حتی مراحلشو می‌بینم استرس یه ذره اینور اونور شدن خطوط یا بخصوص رنگ می‌گیردم! خیلی خداقوت محبوبه جان :)

پاسخ :

😇 
استرس داره ولی نه تا این حد دیگه 😂
مرسی تسنیم قشنگم 😘
آرزو ﴿ッ﴾
۰۹ تیر ۲۳:۳۷
ماشاءالله به صبر و حوصله و دقت و ظرافتت! :))
اینکه آدم چهار ماه وقتش رو بذاره یه چیز، خیلیه!😶
البته نتیجه‌ت هم قشنگ شده خب! :))

پاسخ :

ممنونم آرزو جون ❤💜
درسته خیلی.. ولی خب من مداوم ننشستم پاش
یه وقتایی خسته و بی حوصله بودم که هییچی سر شوقم نمی اورد.
هفته های پایانی سال تحصیلی انقدری فشار از طرف مهد و برنامه ها رومون بود که با خستگی فقط جسممو میرسوندم کلاس که هم عقب نیفتم و هم غایبی رد نکنن برام : ))))))
و مهم تر از اینا، ناشی و کاربلد نبودن منم مزید بر علت شده بود.. 
گفته بودم از رنگ و قلمو می ترسم.. روزهایی بود که فقط میذاشتم جلوم و با استرس فقط نگاشون می کردم.. ولی خب باید از یه جایی شروع میکردم
این کارمم تصویرش قشنگه و بی ایراد دیده میشه..
اونی که اینکاره باشه، فورا میفهمه رنگاش چقدددر لک شده :|
آرزو ﴿ッ﴾
۱۰ تیر ۰۰:۱۶
مهم رها نکردنه که تو به‌خوبی انجامش دادی :))

پاسخ :

اوه نه 😊 
دعا کن ادامه دار باشه این حس و حال و حوصله...
آرزو ﴿ッ﴾
۱۰ تیر ۰۰:۲۱
ان‌شاءالله هست :)

پاسخ :

ان شاءالله 
soolin :)
۱۰ تیر ۰۳:۳۶
وااای عجب چیزییی
چشمهام حساابی قلب قلبی شده😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
عالیه خانم مربی جان💜💜💜💜💜

پاسخ :

😇😇😊 فدای چشات بشم من
مرسی از لطفت عزیزم 😘

+ افسردگی گرفتم
دلم واسه بچه هام تنگ شده :(
یک دختر شیعه
۱۰ تیر ۱۲:۳۲
محبوبههه
جی کشیدییی آخه لنتی😪😫😍😍
آدم چشاش میخواد درآد از این همه هنر😪

پاسخ :

مریم سادااااات 😘
خدایا توبَح
تو و نسیم چرا انقدر اتفاق نظر دارین آخه 😂😂😂😂

😅😇
واران ..
۱۰ تیر ۱۳:۳۵
و اینچنین بود که گفتند هنر نزد ایرانیان مقیم مشهد و در دستان مبارک محبوبه نهفته است و بس !!
آفرین محبوبه آفرین 👏👏👏
آفرین به دستان هنرمندت و به صبر و تلاشت 🤗
آفرین بر تو ای هنرمند بانو 👏👏👏👏


سلام :)


پاسخ :

سلاملکم

مرسی واران😘
واران مرسی 😘
آقای صاد
۱۱ تیر ۰۲:۲۳
به به 
زنده باد :)

پاسخ :

بهبهکم الله : )
زنده باد
جناب منزوی
۱۱ تیر ۱۳:۰۰
انصافاً قشنگ بود، بخصوص اون رنگ سبز کله غازی :)
موفق باشید

پاسخ :

😊 تشکرات
ŇãşíМ ĶĥăŅŭМ
۱۳ تیر ۱۵:۱۳
روزت مبارک عزیزممم.. الهی زیر سایه ی حضرت معصومه خوشبخت و عاقبت به خیر شی گلم :)

پاسخ :

ممنون نسیم :*
عیدت میارک
**هِلِناز **
۱۳ تیر ۱۷:۱۴
عالی 
برای سقف اتاقم میخوام 
وسطشم یه بیت یا یه مصرع ...

پاسخ :

خودم میام واست میزنم ^_-
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان