`

گفتم ببینمش مگرم درد اشتیاق... ساکن شود، بدیدم و مشتاقتر شدم


از در درآمدی و من از خود به درشدم

                                گفتی کز این جهان به جهان دگر شدم

گوشم به راه تا که خبر می دهد ز دوست

                               صاحب خبر بیامد و من بی خبر شدم

چون شبنم اوفتاده بدم پیش آفتاب

                                 مهرم به جان رسید و به عیوق برشدم

گفتم ببینمش مگرم درد اشتیاق       

                                ساکن شود بدیدم و مشتاقتر شدم

دستم نداد قوت رفتن به پیش یار

                               چندی به پای رفتم و چندی به سر شدم

تا رفتنش ببینم و گفتنش بشنوم

                                از پای تا به سر همه سمع و بصر شدم

من چشم از او چگونه توانم نگاه داشت

                                کاول نظر به دیدن او دیده ور شدم

بیزارم از وفای تو یک روز و یک زمان

                                مجموع اگر نشستم و خرسند اگر شدم

او را خود التفات نبودش به صید من

                                 من خویشتن اسیر کمند نظر شدم

گویند روی سرخ تو سعدی چه زرد کرد

                                 اکسیر عشق بر مسم افتاد و زر شدم


+لازمه بگم از سعدی (علیه الرحمه) بوده یا متوجه شدین؟ : ))

۸ نظر
آرزو ﴿ッ﴾
۱۲ فروردين ۲۳:۴۴
شعر حفظی پیش‌دانشگاهی هم بود!
:))

پاسخ :

: )
اینو می خواستم تو پست عنوان کنم ولی یهویی دستم می خوره رو انتشار و ...
امشب شبکه چهار فیلم سینمایی «دلبری» رو نشون میداد یهو یکی از بازیگرای خانمش اون بیت بالا رو خوند.. به دلم نشست و تو نت سرچ کردم و دیدم خیلی خوشکله.. گفتم بذارمش اینجا تا شماها هم بخونید و مثل من ازش لذت ببرین 😊
خانومِ حدیث :)
۱۳ فروردين ۰۱:۳۹
عاشقشممم ^_^
مرســــــــــــــــی

پاسخ :

😉 چقدر خوب که دوست داشتی
🍁 غزاله زند
۱۳ فروردين ۰۹:۲۱
به قول آرزو‌جان،اون شعر حفظی ادبیات پیش‌دانشگاهیه 😊
میگن شعرهای ادبیات،بیت‌های محشری داره... راست میگن ;) 

پاسخ :

خیلی وقت بود نخونده بودمش..
اوهوم... اوهوم 😊
حسین مداحی
۱۳ فروردين ۱۲:۰۸
سعدی کیه؟

پاسخ :

هوم؟ 
همونی که این شعر رو سروده!
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
سخی ...
۱۳ فروردين ۱۶:۴۴
داداش جواد نکونام؟!

پاسخ :

بله بله.. احسنت 😒
حوا بانو
۱۳ فروردين ۲۲:۱۷
خیلیم عالی.

پاسخ :

خیلیم ممنون 😊😉
منتـــظر المـهـدی۳۱۳
۱۴ فروردين ۱۴:۳۳
سلام آبجی حالت چطوره ؟؟؟

پاسخ :

بَه سلام خواهری : )
ممنون.. عالیِ عالی.. تو چطوری؟ کم پیدا!
منتـــظر المـهـدی۳۱۳
۱۶ فروردين ۲۰:۵۶
الحمدلله عزیزم

دیگه روزگاره :-D

پاسخ :

: )
ان شاءالله رو دور خوشی باشه برات ^_-
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان