`

دلمو گره میزنم به گره های سربند نامت تا شاید گره بخورد به ضریح بارگاهت


نمیدونم چقدر از مراسم «چراغ برات» اطلاع دارین. مراسمی که پیشینه ش بر میگرده به مردمان خراسان و شاید در باقی استان ها هم برگزار بشه. 

تو هفته قبل برای اولین بار دوبار پشت سر هم با مامان خانمی رفتم بهشت رضا. روز اول چراغ براتو که همینطوری بی هوا رفتیم ولی روز بعدش اعلام شده بود که در گلزار شهدا مراسم و جشنی برگزار میشه و مهمانانی ویژه داره که از قضا دو مهمانِ برترش سید جواد هاشمی و حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی بودن. از شخصیت جناب مرادی خوشم میاد. یک روحانی خوش برخورد و جوان پسند. دقیقا مثل امام جماعت مسجدمون.

حرف ها گفته شده و سخن ها شنیده ولی یه موردی که باعث شد از اول تا پایان جشن لبخند رو لبم بمونه، سربندهایی بودن که به درختا با فاصله یا روی طنابها و در کنار هم گره خورده بودن. 


وقتی برگشتم خونه، سربند رو با احترام روی آویزی که سالها پیش خودم درستش کردم قرار دادم تا همیشه جلو چشمم باشه و قبل خواب ببینمش. یعنی اولین و آخرین تصویری که میبینم همین سربند یا حسین (ع) باشه.


+دلگیر باد از این پس تمام غروبهای عالم! 

روز نیمه شعبانم از نیمه گذشت و حضرت نیامدن.

+ این روزا هوا خیلی گرم شده و من طاقت گرما رو ندارم... دلم یه آب بازی می خواد که اونم تو پارک و بوستان های سطح شهر امکان پذیر نیست. استخرها و پارک های آبیم که دیگه هیچی :|


۴ نظر
آرزو ﴿ッ﴾
۲۲ ارديبهشت ۱۹:۴۸
من که اطلاع نداشتم ولی هم‌اتاقیِ هم‌اتاقیم دارن این رسم رو. اهل همین دور و بره.
منم از آقای مرادی خوشم میاد :)
سربند زیبایی بود. :)

هوا واقعا گرمه!:/ 

پاسخ :

منم نمیدونستم این رسم مخصوص خراسانی هاست...
: ) کلا باحالن
خیلی... تا حالا سربند نداشتم و این خیلی برام با ارزشه *_*
شرمندهٔ یابن الحسن
۲۲ ارديبهشت ۲۰:۲۴
چقدر عالی ، احسنت 

التماس دعای فرج

پاسخ :

ممنونم عزیزم :*

به حق حضرت زینب (س)
khanomi ..
۲۲ ارديبهشت ۲۰:۳۲
نمیدونم چرا دلم میخواد این انتخابات زودتر تموم شه
عاغا منم اب بازی:\

پاسخ :

کاش مثل چهار سال پیش نشه :/
آب بازی همه دوست ولی خود آب بازی کسی رو ندوست :( [اصلا چی شد؟ چی گفتم :/]
خانم اشک
۲۴ ارديبهشت ۲۱:۴۹
واو یک نفر مشهدی دیگر :) 
خخخخ
خوشبختم 

پاسخ :

^_^
ما بیشتر ^_-
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان