`

*فوری* اقامه ی نماز آیات


حتما با خبر شدین که خسوف یا ماه گرفتگی در حال وقوع هست و در این حالت خواندن نماز آیات واجب می شود. تا پایان زمان ماه گرفتگی وقت دارین تا نمازتونو به صورت ادا اقامه کنید در این صورت با گذشت زمان خسوف خواندن نماز آیات به صورت قضا اقامه میشه.

در مورد خواندن نماز آیات هم بهتره به مفاتیح الجنان رجوع کنید ولی کلیاتش این میشه که نیت می کنید و بعد از خواندن سوره ی حمد یک سوره که پنج آیه داشته باشه رو انتخاب می کنید. بعد از خواندن هر آیه به رکوع میروید و نمازتونو به همین نحو ادامه میدین.


نکته: بعضی از مراجع خواندن سوره ی توحید رو قبول ندارن. چون معتقدن "بسم الله الرحمن الرحیم" آیه نیست! پس یه نگاه به رساله ی مرجع تقلیدتونم داشته باشید ^_^


قبول باشه... التماس دعا

و من الله التوفیق : )

۱۵ نظر
DeL Nevis
۱۶ مرداد ۲۲:۱۹
ما که خوندیم رفت D: تشکر 

پاسخ :

احسنت : )
قبول باشه
مهیار حریری
۱۶ مرداد ۲۲:۲۷
بعد از نیّت، تکبیر بگوید و یک حمد و سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک حمد و یک سوره تمام بخواند، باز به رکوع رود، تا پنج بار این کار را انجام دهد، بعد از بلند شدن از رکوع پنجم دو سجده نماید و برخیزد و رکعت دوم را مانند رکعت اوّل به جا آورد و تشهد بخواند و سلام‏دهد / آیت الله مکارم شیرازی (دامت برکاته)

اینطوری کیفش بیشتره :دی

پاسخ :

ممنون از شما
قابل توجه دوستانی که مقلد جناب مکارم هستن.

:دی قبول باشه
علی آقا:)
۱۶ مرداد ۲۲:۴۴
من یه30دقیقه پیش خوندمش،آرای خسوف والاا

پاسخ :

قبول باشه
حسان علی آبادی
۱۶ مرداد ۲۲:۵۴
تشکر

پاسخ :

قبول باشه
آرزو ﴿ッ﴾
۱۶ مرداد ۲۳:۰۲
طبق نظر بالایی من باید نمازهای آیاتی رو که برای زلزله‌ها خوندم، دوباره بخونم!

پاسخ :

راستش من چون مقلد ایشون نیستم چیزی نمیدونم
ستاره جان
۱۶ مرداد ۲۳:۰۳
ممنون :)
به آسمون نگاه کردی؟ خیلی زیبا است خیییییلی

پاسخ :

بچه م ماه گرفتگی نیفته رو بدنش؟ :دی
ندیدم
راستش میترسم -_-
واران ...
۱۶ مرداد ۲۳:۰۴
فعلا تو خونه ی ما خسوف است :/
خسوف رو ندیدم نمازم هنوز نخوندم :|

پاسخ :

ان شاءالله بتونی اداشو بخونی
بهارنارنج :)
۱۶ مرداد ۲۳:۱۶
ای داد:/من که چندسال نخوندم.اصلا حواسم نبود.دورکعت عادی خوندم!
چه وضعشه خب:))من که ندیدم اصن

پاسخ :

-_- @.@
خداقوت بانو :|||
یعنی چی منکه ندیدم!
ربطی به دیدن نداره عزیزم نمازش واجبه : ))
بفرمایید نماز ^_^
رفیعه رجعتی
۱۶ مرداد ۲۳:۳۲
به صورت ادا یعنی چی دقیقا؟ @__@

پاسخ :

ینی دقیقا تا هشت دقیقه دیگه اگه بخونی میشه ادا بعد از این تایم که خسوف تموم بشه میشه قضا...

رفیعه رجعتی
۱۶ مرداد ۲۳:۵۴
آهان گرفتم! حله :دی
ما میگیم به جا آوردن :| :))

پاسخ :

خا
اصن تو خوبی :| : )
اف بر تو که همشهریتو ضایع میکنی اف -_-  : )))))
اصن همویه 😛
تنها ...
۱۷ مرداد ۰۰:۰۲
الان که تموم شد 

پاسخ :

اوهوم
تا ۲۳:۴۸ دقیقه بود
واران ...
۱۷ مرداد ۰۰:۰۸
شد قضا کنار بقیه قضاها موند :|
من مردم بچه مچه که ندارم میام خوابت میگم محبوبه بخون قضاها رو برام :دی :))
یا نائب میگیرم قبل مرگ :دی 



جواب کامنتت به رفیعه :))))
ضایع کردن همشهری خیلی خوب بود رفیعه جان به کارت ادامه بده :)))


پاسخ :

عه! دور از جونت این چه حرفیه -_-
: ))))))) ولی باشه انقده دوست دارم اموات رو تو خوابم ببینم ولی تا حالا قسمت نشده! مخصوصا یه نفرو که فک کنم میتونی حدس بزنی ^_^


والا :/
وا @.@ واران کدوم طرفی آبجی o_0
اول تعریف بعدا تخریب :||| عجب!
واران ...
۱۷ مرداد ۰۰:۲۸
انصافا قسمت نشده خواب اموات رو ببینی ؟^__^
جدی ؟
نوچ نوچ :دی
الان تو مرگم دوس داری منو ببینی یا تو زنده بودنم منو تو خواب ببینی ؟
تکلیف مشخص کن که همینجوری روح بلاتکلیف نمونه :)))))


+
منظورم این بود که وقتی رفیعه درستشو گفت خیلی خوب بود چون تو بعدش بهش تو اون کامنت گفتی اف بر او (دور از جونش)
که ضایع کرد تو رو :))
این جمله با مزه بود :)
هر دوتون اصلا به کارتون ادامه بدین :))

پاسخ :

نه! تا حالا نشده از روحشون فیض معنوی ببرم :|
چرا نوچ نوچ؟ : ))))))
قطعا در قید حیات باشی و زنده ببینمت (حضوری منظورمه) ^_^
ولی خب عمر دست خداست ببین من کلا دیدار وبلاگی رو دوست دارم اون دنیام دسترسی به نت نداری دیگه، پس الان میگم که (دور از جونت) بیای تو خوابما گفته باشم : ))))



چشوم 😄
+ رفیعه بیا که اجازه صادر شد : )))))))))
ستاره جان
۱۷ مرداد ۱۰:۱۰
مگه برای مجردها هم هست؟ ماه گرفتگی رو میگم 
ترسیدم محبوبه:/

پاسخ :

خخخخ نه عزیزم
شوخی کردم :d
واران ...
۱۷ مرداد ۱۳:۵۱
دیووووانه ای بخدا :)))
البته مثل خودمی :دی 😁😁😁😅😅😅😅😅😅😅

یعنی فقط دارم اینو میخونم میخندم :دی😃😁😁😁😀
رفیعه بیا اجازه صادر شد 😅😅😅😅😅😅😀😀

فیض معنوی 
دسترسی به اینترنت 😅😅😅😅
خدایا این محبوبه  رو تو اولویت بذار :)))))))
هیچی نمیخوایم :))):دی 




کامنت ستاره وای خدایا این خوشی ها را از ما نگیر 😅😅😅😁😁😀
ستاره مرسی :**
محبوبه دیگه امیدی بهت نیست 😃😁😁😀😀😀😅😅😅😅


پاسخ :

-_- مچکـــــــــــــــــــــــــــرم -_-
: ))))))))))


واران : ))))) نمیشه زور نزن اگه قراربود اتفاقی بیفته تو این بیست و سه چهار سال یه اتفاقی افتاده بود :دی : )))))
+خدایی خیلی سختمه تو جواب به کامنتت از این ← (خخخخ) استفاده نکنم :|||||




: )))))))))))))))) خودمم هر وقت می خونمش خنده م می گیره
@ستاره
خا
اصن تو خوبی :| : ))))))))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان