`

رویای درهای پلاستیکی


تقریبا یه سالی میشه درای بطری های پلاستیکی رو جمع می کنم.

ماحصل تلاش خودم و خانواده م، دوستان و آشنایان و اقوام وابسته* در خوردن انواع نوشیدنی که درِ پلاستیکی داشته باشه چیزی حدود ۳۶۰ در پلاستیکیه : )))


*اردوی پارک ریحانه رو یادتونه؟ کلیک

اونجام با بچه ها و مامانا درای بطریا رو جمع می کردیم و حتا روز بعدش م یکی از فنچام درای توی مسیر خونه تا مهد رو برام جمع کرد و آورده بود : )))))


برای اطلاع بیشتر و همچنین چرایی این کار

اینجا و اینجا رو بخونید..


حس خوبی داره وقتی میدونم با این کارم می تونم توی خرید حتا یک دونه ویلچر برای نیازمندی سهم اندکی داشته باشم.^_^


شما هم به این پویش بپیوندید.

لذت بخشه.


و من الله التوفیق : )

۱۳ نظر
محسن رحمانی
۲۸ خرداد ۰۰:۰۹
خیلی هم عالی.

پاسخ :

میدانیم : ))
فربانو ...
۲۸ خرداد ۰۰:۲۰
منم خندوانه دیدم جالب بود. باشه جمع میکنم

پاسخ :

اگه بدونی از چه جاهایی جمع شدن خنده ت می گیره 😁
از کیسه نون خشکه های خونه بی بی 😂 قشششنگ خم میشدم تو کیسه و یکی یکی بطریا رو در می آوردم و جمع می کردم (همکاری نمی کنن باهام 😂)
از کیسه زباله های خشک خونه خان عمو که بازم به روش اول ولی به اتفاق دختر عموم هام جمع می کردیم. (فقط یک بار.. دفعه های بعد خودشون برام جمع می کردن)
حتا بابا هم برام جمع می کنه.. چه از توی کوچه و خیابون.. و چه وقتایی که ناهارو میره سالن غذاخوری سازمانشون 😂
خلاصه با یکی دو تایی که در هفته جمع می کنی نمی تونی به من برسیا 😉
فربانو ...
۲۸ خرداد ۰۰:۳۰
مهم نیت هست نه تعداد. من اخلاصم بیشتره 😎

پاسخ :

قطعا همینطوره 😀
بیشتر تر حتا 😁

+بیفتی رو دور تعداد هم برات مهم میشن 😉
واران :)
۲۸ خرداد ۰۰:۴۰
من یه نفر رو میشناسم به همین روش خرج خودش و خونواده اش درمیاره.



+

قبول باشه محبوبه جان :)
و خدا قوت ⚘

پاسخ :

جدی؟؟! یعنی نونم تو روغنه؟ 😂
+مزاح کردم
ولی خب تا اونجایی که اطلاع دارم باید اینا رو به مسئول اینکار بسپری و اونا به سازمانای بازیافت تحویل میدن و در قبالش پول می گیرن و ویلچر می خرن.

ممنونم عزیزم :**
صدیقه
۲۸ خرداد ۰۲:۰۲
من هیچ وخ درک نکردم چرا در بطری؟؟؟ تازه بگم که اول فکر میکردم با خود در بطری ویلچر میسازن:||
بعدنا فهمیدم مثکه با یه مقداریش دکور و اینا درست میکنن ینی میچینن کنار هم و یه شکلی در میارن..
ولی خب یه مقداریشم برا بازیافته حالا چرا نمیگن خود بطری رو بدین؟قوطی پنیر چرا نه؟:/ یکی منو توجیه کنه!خخخخ

پاسخ :

خدایی اون لینکایی که توی پست هستو خوندی؟! -_-
جان خواهری اگه مِخی توجیه شی اینجه ر کااامل بُخون :|

+آیا فقط درهای پلاستیکی بطری ها جمع آوری می شود؟ چرا؟
بله. ما فقط درها را جمع‌آوری می‌کنیم و خود بطری‌ها را تحویل نمی‌گیریم. سرهای پلاستیکی و بطری‌های پلاستیکی هر دو قابل بازیافت هستند اما امکان بازیافت آن‌ها با هم به علت دمای ذوب متفاوت وجود ندارد. درها باید از بطری‌ها جدا شوند و بعد از تفکیک و دسته‌بندی بازیافت شوند. با توجه به صرف هزینه و وقت برای این امر در مواردی مراکز بازیافت از بازیافت کردن درها منصرف می‌شوند. علاوه براین درهای پلاستیکی اصولا بعد از مصرف در محیط رها می‌شوند. تنوع زیادی دارند. کوچک و کم حجم هستند بنابراین جمع‌آوری، نگه‌داری و حمل و‌نقل آن‌ها آسان‌تر است.

++بخشی از همون لینک :||
DeL Nevis
۲۸ خرداد ۰۲:۵۷
مدت مدیدی می باشد در این پویش زور می زنیم :)
 همه چیزاییم که تا حالا به شما گفتن به ما هم گفتن :))
 ادامه بدین ، بقیه هرچی میگن برا خودشون می.گن :) خیلی هم کار خوبیه ....

پاسخ :

خیلیم عالی و زورتان مستدام : )))
خا
خاع
خاع تر : )
مهدی یار
۲۸ خرداد ۰۸:۲۸
آفرین.
چه کار خوبی...

پاسخ :

شما هم انجام بدین.
مرتضا دِ
۲۸ خرداد ۰۹:۰۹
دیدم یه عده جمع میکنن :)
پویشه پس؟

پاسخ :

بلیا : )
+خوش ورگشتین ← :)
لا نتوری
۲۸ خرداد ۱۴:۴۵
چقدر لذت بخش بود خواندن این پست

پاسخ :

+منور کردین جناب : )
پس از این به بعد درای بطری هاتونو جمع کنید : )
مهدی یار
۲۸ خرداد ۱۸:۵۸
سلام.
سهل انگاری نکنید لطفا
و به فکر خودتون باشید لطفا

پاسخ :

سلام.
چی شده؟ [با لحن بچه فامیل دور] 😁
مهدی یار
۲۸ خرداد ۱۹:۱۳
بابت پستی که گذاشتین و حذف کردین.
پا میشم میام اونجاها، پامیشم میام اونجاها،
پامیشم میام اونجاها...[با لحن جیگر]

پاسخ :

پسسسست؟؟؟ حذفففف؟ [جنابخان :d]
فکر کنم دیگه برگشتین نه؟ 😂
مهدی یار
۲۸ خرداد ۱۹:۲۱
آره
شانس آوردید.
ولی سلامتی خیلی مهمه، نباید شوخیش بگیرید.

پاسخ :

سفرتون بی خطر
امیدوارم بهتون خوش گذشته باشه.
خا : )
صدیقه
۲۸ خرداد ۲۳:۵۵
نه نخونده بودم...
 الان قشنگگگگ توجیه شدم:))))

پاسخ :

پس 
خاااااااعک ✋
لینکا تزیینی نیستنا 😒

+کی برگشتین؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان