`

هلاکم.. هلااااک


تا دیروز تصمیم داشتم خودمو بزنم به در بی خیالی و تمرینای سختی که استادم گفته بود رو نکشم. اما امروز صبح اصلا نتونستم خودمو متقاعد کنم که بدون تمرین برم و بگم نتونستم بکشم. برای همین یکم زودتر بیدار شدم و دو سه لقمه صبحانه خوردم و رفتم وسایلای مورد نظرمو آوردم و شروع کردم به چیدمان و کشیدن طرح اولیه.

قرار بود تلفیقی کار کنم. یعنی بیس اول طراحیم پارچه باشه و در کنارش شیشه و پلاستیک و میوه رو بکشم. و یه طرح جدای پارچه و سفال. نیم ساعت بیشتر زمان نداشتم. 

ملحفه رو روی چارپایه انداختم و کوزه سفالی رو روش قرار دادم و نشستم روبه روش. 

یا خدا! چقدر سخت بود. تمرینی نکرده بودم و چیز زیادی از سایه پارچه نمی دونستم و همون مقداری که از توضیحات استادم یادم بودو پیاده کردم :|

با حول و ولا وارد کلاس شدم. با استادم دست دادم و نشستم جای مخصوصم یعنی روی صندلی استاد و رو به بچه ها :دی

بعد از اینکه تمرینای بچه ها رو نگاه کرد بهم گفت طرحمو نشونش بدم. باورم نمیشد داره تشویقم می کنه و میگه خوب کشیدی و برای تمرین اولت خوب شده! بهش گفتم حتا زمانی براش نداشتم و اصلا نرسیدم با صبر و حوصله بکشم و امروز زود تر بیدار شدم و کشیدم. 

یکم ایراداشو برام برطرف کرد و توضیح داد و سوالامو پرسیدم و جوابامم گرفتم و گفت حالا یکی دیگه بزن :|

یا علی..

چی شده؟ 

چی بکشم؟

اینجا که چیزی نداریم؟! 

شنیدین که میگن لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود؟ من همیشه همینطوری م. پیشنهادام عالیه ها، ولی همیشه برای خودم بد میشه : )))))

گفتم، میشه عکس از نت بگیرم و بکشم؟ :| گفت آره خیلیم خوبه؟ :||

هیچی دیگه آقا مثل خر تو گل گیر کرده بودم :|| از طرفی دوست داشتم جلو استادم کم نیارم و یه خودی نشون بدم :|

گشتم و گشتم تا اینکه یه تصویر باحال پیدا کردم اما یکم سخت بود. نمیدونم چطوری رسیده بود بالا سرم و عکسو دید که یهو گوشی رو از دستم گرفت و گفت همینو بکش.. همین خوبه!


یکم شلوغ شده و یه جاهاش بد شده ولی بازم ازم راضی بود : )

ببینید و لذت ببرید : )


۲۴ نظر
فاطمه سین
۲۷ تیر ۱۷:۳۵
چقدر خوبه که خودت رو به چالش می کشی و در کنارش پیشرفت می کنی. 
موفق باشی عزیز

پاسخ :

آره مدیرمونم همینو میگه.. و همیشه هم تشویقم میکنه.
به دعای دوستان ان شاءالله
ممنونم فاطمه جان
عاقبت بخیر بشی
آقای صاد
۲۷ تیر ۱۷:۴۰
من این تابستون دارم میرم استادم تو مربعای 7 در 7 با ذغال کشیده بعد میگه برا این که هاشور زدنت قوی شه باید با راپید عین همینو در بیاری :/
کور دارم میشم :/

پاسخ :

طراحی رو از ابتدا شروع کردین؟
کار با زغال کثیف کاری زیاد داره
اینطور نیست؟

راپید چیه؟؟؟
عاشق بارون ...
۲۷ تیر ۱۸:۱۳
توی طراحی و با وجود اینکه تازه شروع کردی٬ باید خیلی تمرین کنی. یعنی با یکی دوتا کار سرسری و عجله‌ای پیشرفتت خیلی یواش یواش می‌شه. ولی با تمرین بیشتر دستت هم روون‌تر می‌شه و کارهات زودتر بهتر می‌شه.
و یه سوال می‌شه بپرسم؟ با چه مدادی کار می‌کنی؟ خیلی سایه‌هات ضعیفه(یعنی تیره و روشنایی زیاد تفاوت نداره.) و اینکه سایه زدن از تیره‌ی تیره تا روشن رو یکم بیشتر تمرین کن جوری که مرزی بین سایه‌هات دیده نشه.
و اینکه ببخشیدها! :) ولی خیلی زود پارچه رو شروع کردی. به نظرم باید یکم طراحیت قوی‌تر بشه بعد بری سراغش چون پارچه سایه‌هاش به نسبت بقیه‌ی جنس‌ها سخت‌تره. باید اول بتونی به کارت حجم بدی تو جنس‌هایی مثل سفال و کم‌کم بری جلو. :)
خوبه که علاقه داری و اگه بیشتر تمرین کنی کارات هم روز به روز بهتر می‌شه موفق باشی. :)

پاسخ :

وااااااای مرسییییییییییییییییییییییییی
من اگه عکسای کارامو میذارم برای تعریف و تمجید نیست
واسه اینه که اگه فردی مثل شما چیزی میدونه بهم بگه
درسته .. خیلی باید تمرین کنم.
مداد طراحی ب ۶ هم ایراننی و هم خارجی ش. 
خخخخ استادمونم همینو میگه. میگه می ترسی از تیره کشیدن
باشه ممنون ^___^ واقعا از کامنتت خوشحال شدم
مرسی از اینکه وقت گذاشتی و برام نوشتی ❤
بازم ممنونم : )
آقای صاد
۲۷ تیر ۱۸:۲۰
آره از طراحی پایه. اجازه نداده که با ذغال کار کنم طرح های نامنظمی ایجاد کرد که تون رنگ در جاهای مختلفش فرق کنه بعد گفت با مداد راپید( مدادای طارحی و نقشه کشی. سر نمدی داره و ریزه) و هاشورای کوچیک طرحشو تقلید کنم :/ 

پاسخ :

اوه اوه اوه
چه کار سختی

من الان فهمیدم که هیچی بلد نیستم : )))))
براتون آرزوی موفقیت می کنم.
آقای صاد
۲۷ تیر ۱۸:۲۵
زنده باشید به هم چنین :)

پاسخ :

: )
عاشق بارون ...
۲۷ تیر ۱۸:۲۶
واااااااااو!!!!!!!! واقعاً با B6 اینقدر بی‌حال سایه می‌زنی؟؟؟؟ باورم نمی‌شه! :)))) واقعاً فکر می‌کردم با مداد معمولی سایه زدی. :)) الان دارم در حال سایه زدن تصورت می‌کنم که انگار از مداد می‌ترسی.‌ :)) وگرنه نمی‌شه با B6 اینطوری :)))
راست می‌گه خب استادت :)) یکم قوی و جون‌دار سایه بزن :)
خواهش می‌کنم :) چند باره هی می‌خوام کامنت بذارم ولی هی ترسیدم نکنه چیزی بگم که چون اول کارته دلسرد بشی واسه همین چیزی نگفتم. :)
فقط اینکه اون مربع‌ها که می‌کشن از تیره تا روشن توش رو پر می‌کنن این کارو انجام دادی؟ اونو تمرین کن که بتونی تیره‌‌ها رو سایه بزنی قشنگ :)

پاسخ :

خخخخخخ آیکون شرمساری
چشوم : )))
نه عزیزم! راحت باش.. قششششنگ نقدم کن. خوشحال میشم.
منو دلسردی؟ : )))) عمرا.. پر رو تر از این حرفام : )))
چش چش حتما
از کجا بیارمشون؟ :|

+یه راه ارتباطی بذار
ممنون میشم
عاشق بارون ...
۲۷ تیر ۱۸:۳۶
باید خودت بکشی یه مستطیل افقی با 10 یا 12 تا خونه‌ی مربعی و خونه‌ی اول رو کامل با مداد تیره‌ی تیره کن(ببین قشنننننگ مدادتو فشار بده خب؟ :دی ) بعد تو خونه‌ی بعدی سعی کن یکم ‌کمتر این کارو انجام بدی و هی سعی کن روشن‌تر و روشن‌تر سایه بزنی تا برسی به خونه‌ی آخر که باید کامل سفید باشه. ولی تمرین کن که بتونی یک‌دست این 10-12 خونه رو سایه بزنی. بذار یه عکس هم از اینترنت پیدا کنم نشونت بدم. :)

+ http://www.artily.ir/wp-content/uploads/2015/09/جدول-تنالیته-در-طراحی-سیاه-قلم.jpg

پاسخ :

خخخخخخخخ خب :|
میدونی استادم روز اولی که سایه ها رو یادم داد اینو بهم گفت
ولی نمیدونم چرا نمی تونم سایه ها رو تشخیص بدم
همش کم رنگ کار می کنم
با اینکه اگر همینو بدم دست استادم با دو تا تیره کشیدن کل کار بر می گرده و میگم عه! چه خوب شد
چقدر خودشو می کَنه.. 
ولی وقتی توبت خودم بشه.. دیگه واویلا :| : ))
مرسی که برام وقت میذاری
واقعا دمت گرم :*
عاشق بارون ...
۲۷ تیر ۱۸:۵۱
آره دیگه ببین وقتی تیره داشته باشی تازه خاکستری‌ها و روشن‌ها به چشم میاد. اگه تیره‌ات ضعیف باشه کارت بی‌حال می‌شه. به نظرم اون جدول تنالیته رو که بهت گفتم زیاد تمرین کن چون شاید تو طرحت نتونی یهو مشکی دربیاری ولی وقتی اونجا داری یه مربع کوچیک رو کامل سیاه می‌کنی ترست هم می‌ریزه و دستت کم‌کم عادت می‌کنه. رو اون که کار کنی می‌تونی درجه‌بندی کنی سایه‌هات رو و توی طرحت دیگه کارت بی‌حال و یکنواخت نمی‌شه چون از تیره‌ی تیره داری تا چند تا خاکستری و سفید. 
خواهش می‌کنم :))

+ ولی محبوبه خدا رو شکر که داری با B6 کار می‌کنی‌ها! :)) اگه با HB کار کنی طرحت قشنگ محو می‌شه. :))
++ راستی راستی یه پیشنهاد بهتر. ببین اول B6 رو بی‌خیال شو HB بردار و اون جدول تنالیته رو با HB کار کن چند بار. بعد برو با B6. شاید با HB کار کنی یکم ازت کار بکشه.‌ :))

پاسخ :

خخخخخخخخخخخخخخ
تنبلم خودتی
بی حالم همچنین
:|
: )))

بابا HB خیلی کم رنگه اون از من بدتره خخخخخ
تازه روز اول از مداد طراحی خارجی استفاده کردم استادم گفت اینو بذار برای کارای تیره تر :| چون سرش خیییلی نرمه
از یه مداد طراحی B6 ایرانی استفاده کن 
منم تا الان از همون استفاده می کردم ولی خب از امروز گفتن دوباره با همون قبلیه سایه بکشم. 
عاشق بارون ...
۲۷ تیر ۱۹:۰۳
خب واسه همون گفتم با HB که مجبور شی ازش 10 تا خاکستریِ متفاوت در بیاری :دی
آخه استادتم دیده نمی‌تونی تیره بزنی دیگه :دی
اصلاً بیا یه کاری کن! مثلاً عکس کسی که ازش بدت میاد یا چه می‌دونم یه متنی چیزی که ازش بدت میاد رو بنویس بعد مدادو بردار با تمام خشمت خط‌خطی کن :دی که قشنگ پر رنگ بشه :))

پاسخ :

اووومم باشه امتحان میکنم (#پشت_گوش_انداختن :دی) شوخی می کنم چون دوست دارم پیشرفت کنم تمااااااااام حرفاتو با جون و دل می پذیرم و تمرینمو بیشتر می کنم.
با مداد HB هم بچشم. حتما
مثلا بنویسم "عاشق بارون" 😂
اینم چشم 😘
عاشق بارون ...
۲۷ تیر ۱۹:۱۳
گناه داره بارونم آخه. :)) بنویس "عاشق..." خوبه؟ :))

حتماً تمرین کنی‌ها! موفق باشی٬ منتظر دیدن کارات هستم :)

پاسخ :

عاشقِ چی یا کی؟ خخخخخ

آقا استرس گرفتم خو :| 
چش چش حتما 😘
عاشق بارون ...
۲۷ تیر ۱۹:۱۹
"عاشق بارون..." بارونش رو حذف کن :)) بقیه‌اش رو خط‌خطی تمرین کن :دی
اشکال نداره عوضش دیگه از تمرین‌های استادت درنمی‌ری :دی ;)

پاسخ :

خخخ اره خودمم عاشق بارونم
حیفه بارون خخخ
ای باباع .. بابا خجالتم نده : )))
Zeytoon fruit
۲۷ تیر ۱۹:۳۰
دوس دارم بگم من ۱۱ سالگی طراحی می‌کردم (البته خیلی وقته کاری انجام ندادم!)ولی چون احتمالا ناراحت می‌شید نمی‌گم!

پاسخ :

بابا اینجا ماشاءالله همه استادن و فقط من یکم دیر شروع کردم :|
نه بابا چرا ناراحت.
چارلی ‌‌‌
۲۷ تیر ۲۱:۵۶
من خیلی لذت میبرم هربار که تصویرِ کارِ جدیدتون رو میذارین :) 

خودم در حدِ چشم چشم دو ابرو بلدم فقط D:

پاسخ :

شما لطف دارین : )
بح بح خیلیم عالی :d
آشنای غریب
۲۷ تیر ۲۲:۱۹
پایینی که خیلی بهتر تر بود 
یا من از اولی سر درنیاوردم؟


میگما دهه کرامت از حرم لذت میبرین دیگه؟
طوبی لکم 

پاسخ :

درسته
پایینی رو جلو استادم کشیدم.
بالایی رو به قول بچه ها ترس داشتم مداد دستم بگیرم خخخ

فعلا توفیق زیارت پیدا نکردم :(
دعا بفرمایید.
دیوانه ...
۲۷ تیر ۲۲:۳۲
برکناااه :|
خیلی برکناه یانی ها :|
اصن برکنااااه با دا :|

پاسخ :

خو چرا پوکر؟ : ))
دیوانه ...
۲۷ تیر ۲۳:۰۰
طرف چپ پارچه شبیه روباهه
 

پاسخ :

خخخخخ آره راست میگین
بابای نرگس
۲۷ تیر ۲۳:۱۲
زیباست
افرین

پاسخ :

ممنونم.
عاقبت بخیر بشید : )
بی نام
۲۸ تیر ۰۰:۰۳
عجب حوصله ای داری...
یادم نمیاد زیاد به طراحی و نقاشی علاقه نشون داده باشم... 
خوش بحالت که ذوق داری برا این هنرها 
افرین😊

پاسخ :

😌 مرسی عزیزم
مسـ ـتور
۲۸ تیر ۱۵:۳۷
منم خیلی دوس دارم یاد بگیرم.
یه بار یه طراحی گل انجام دادم و خیلی دوسش داشتم، معلمم ازم گرفتش و دیگه نداد بهم /:
همین جوری ادامه بدی، پیکاسوی ما میشی ^_^

پاسخ :

فعلا بشین درستو بخون :دی
بدور از شوخی خب برو پی شو بگیر : ) 
احسان ◇
۲۸ تیر ۲۰:۳۲
چرا من نمیتونم طراحی و نقاشی کنم ؟ :|

یعنی این قسمت از وجودم تو همون دبستان مونده

پاسخ :

از علاقه خبری هست آیا؟ : )
وگرنه خواستن توانستن است :دی
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۲۸ تیر ۲۱:۱۹
عکس رنگی رنگی قرار نیست بکشید؟ :-))

پاسخ :

نه این سبک اسمش روشه "سیاه قلم" 
راستش خودم به این سبک بیشتر علاقه دارم ^_^
بابای نرگس
۲۹ تیر ۰۲:۰۴
چرا نیستین؟
مشکوک میزنید
طراحی و نقاشی رو دوست ندارم
اصلا توشون خوب نبودم
باعث شدن از خطاطی هم دور بشم

پاسخ :

کجا نیستم؟!
هستم آقا : ))
باز خوبه خط می نویسید : )
من بیشتر از خط نوشتن عاشق اون صدای کشیده شدن قلم نی روی کاغذم ^_^ 
ŇãşíМ ĶĥăŅŭМ
۳۰ تیر ۱۰:۲۲
آفرین آفرین همیشه میدونستم استعداد های شکوفا نشده بسیاری داری.. باریک :)

پاسخ :

😂😂😂 از این استعدادا زیاد دارما
می خوای یه نمه بت نشون بدم؟ 😎😂😉
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان