`

همهٔ کارها برای خدا (۲)


ادامه از پست قبل...


دعای همیشگی شیخ

«خدایا! ما را برای خودت تعلیم و تکمیل و تربیت بفرما.

خدایا! ما را برای لقای خودت خودت آماده بفرما.»



دعای یستشیر بخوان!

آیت الله فهری نقل می کند که:

از جناب شیخ شنیدم که فرمودند:

«به خدا عرض می کردم: خدایا هر کسی با محبوب خودش راز و نیازی دارد، ما هم می خواهیم از این نعمت برخوردار باشیم چه دعایی بخوانیم؟

در عالم معنا به من گفتند: دعای یستشیر بخوان.»

این بود که ایشان دعای یستشیر را با حال و نشاط مخصوصی می خواندند.

کیمیای محبت/ ۱۹۸


از خدا چه بخواهیم؟

یکی از مسایل مهم در دعا این است که نیایشگر بداند در راز و نیاز با خدا چه بگوید از او چه بخواهد؟

جناب شیخ ضمن شرح ادعیه، با تکیه بر جملاتی مانند:

«یا غایَةَ آمالِ العارِفین» ، «یا مُنتَهیٰ أمَلِ العامِلین» ، «یا نَعِیمِی و جَنَّتِی و یا دنیایَ و آخرتی»

و امثال آن می فرمود:

«رفقا! زرنگی را از امامتان یاد بگیرید، ببینید امام چگونه با خدا راز و نیاز می کند من آمده ام به پناه تو، آمده ام خودم را به تو بچسبانم! آمده ام تو را در آغوش بگیرم! من تو را می خواهم!»

جناب شیخ خود در دعا ومناجات می گفت:

«خدایا این ها را مقدمهٔ وصل خود قرار بده.»

همان. ۲۰۱



سلام ظهر آدینه تون بخیر و خوشی....

عزاداریاتون قبول باشه :)

خیلی دوست داشتم کل کتابو واستون بذارم چون واقعا کتاب مفیدیِ :) ولی به همین دو پست بسنده می کنم و اگه دلخواهتون بود کتاب رو تهیه کنین و بخونین :))

 و من الله توفیق :)

۷ نظر
منتـــظر المـهـدی۳۱۳
۱۳ اسفند ۱۳:۵۳
سلام ظهر شما هم بخیر و نیکی ان شاءالله حالتون خوب باشه ، ممنونم عزیز

پاسخ :

سلام عزیز دلم :) ممنونم.. خواهش میکنم
آرزو ﴿ッ﴾
۱۳ اسفند ۱۴:۱۵
سلااام
ظهر آدینه‌ی شما نیز به خوبیِ لحظات اولیه‌ی یک آخر هفته‌ی آروم :))
عزاداری‌ها هم قبول :)
تشکر فراوان از این دو پست مفید، بر آن شدم تا واسه عید کتابش رو دوباره بگیرم.
یه وبلاگی بود که خیلی دوستش دارم، رفته بود جمکران و می‌گفت گاهی خوب نیست ازش چیزی جز خودش بخوای! جمله‌ی "من تو را می‌خواهم" رو که دیدم یاد اون افتادم. :)
در جواب من الله توفیق چی میگن؟ :) من الله توفیق too؟ 

پاسخ :

و علیکم سلام :)
الان که جواب میدم  ساعت ۷  شبه :)
بهمچنین عزیزم :))
خیلی خوشحال شدم که حداقل یه نفر رو ترغیب کردم این کتابو تهیه کنه :))
چه جمله ی زیبایی آرزو ^_^
معنیش میشه «از خداوند برایت توفیق می خواهم» در جوابشم همون آرزوی موفقیت کفایت میکنه :)))

خاتونِ گیس گلابتون...
۱۳ اسفند ۱۵:۴۱
ممنون بابت این همه چیز میزِ خوب *_*
جمعت قشنگ و خوشمزه محبوب ترین محبوبه :)

پاسخ :

قربونت خاتونم *_*
خخخ هم محبوب و هم محبوبه!  خداروشکر امروزمو خوب سپری کردم :) هم قشنگ و هم خوشمــــــــــــــــــزه 😊
یک دختر شیعه
۱۳ اسفند ۱۷:۲۷
چه قدر خوب بود 
: )))

پاسخ :

خوبی از خودته خواهری :))))
حوا ...
۱۴ اسفند ۰۰:۱۷
سلام
شبت بخیر :| :)))
چقدر حسِ خوب محبوبه ی من ^____^

پاسخ :

سلام به روی ماهت :)
قابلی نداشت! شماره کارت بددددم؟ :)))
حوا ...
۱۴ اسفند ۰۰:۵۲
آره بده کیه که پرداخت کنه :دی

پاسخ :

من میگیرم غصه نخور :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان