`

برای جدید الورودها :دی


سلام.

این پست صرفا برای دوستانی ست که تازه با وبلاگم آشنا شدن و متوجه چند پست اخیر نشدن، مِن جمله هِلناز : ) یا همون دکتر خودمون!

شش/هفت ماهه هنرجوی تذهیبم. 

اینکه تذهیب چی هست و بر می گرده به کدوم دوره رو خودتون سرچ کنید (نکنه فکر کردید لقمه حاضر و آماده میذارم دهنتون؟ اشتباه فکر کردید :دی) فقط اینو بگم که مجموعه ایست از گُل و برگ و مرغ؟؟ خیر! مقوله گُل و مرغ کااملا جداست.یه نگاه به فرش زیر پاتون بکنید! دایره ها رو می بینید؟؟ ما به دایره ها می گیم "گردش یا اِسپیرال) و به گل ها می گیم "گل های خَتایی". این اسپیرال ها باید درون قاب هایی زیبا قرار بگیرن چرا که شما قرار نیست نقشه فرش بکشید (بدون قاب) قراره مثلا صفحه اول قرآن یا محراب یک مسجدو طراحی کنید. تا اینجا رو داسته باشید..


خب حالا می رسیم به توضیح این چند تا عکس پایین

قاب هایی که داخش با همین اسپیرالا پر شده باشه و گل و برگ ضمیمه اون ها بشه و صد البته طرح کلی کار، دایره باشه میگن "شمسه" شبیه خورشیده مگه نه؟

اعتراف می کنم با تمااااام عشقم به این هنر یه جاهایی می خواستم سرمو بکوبم به دیوار.. می گید چرا؟؟ ببینید فرزندانم اینکه شما دو تا سرچ کنید و یه طرحی رو از گوگل پیدا کنید و بذارید جلوتون و دِ برو که رفتیم هیچ کار شاقی انجام ندادین و فقط زحمت کپی پیست رو دوشتون بوده و تامام : ) خسته نباشی دلاور، خداقوت پهلوان و اینا

ولی اینکه بخواید با همون دو تا سرچ و نگاه به کاشیا و فرشا دو تا ایده بگیرین و با خلاقیت خودتون بهش شاخ و برگ بدین، اینه که قدر هنرتونو میدونید و یه اثر کااااملا متعلق به خودتونو خلق کردین و اگر شنیدین که استاد بهتون میگه قاب هات خاصه و بهترین قاب ها و گردشا رو تو انجام میدی اونجاست که چشاتون حق داره قلبی قلبی بشه اینجوری 😍

خب، ابتداعا باید عرض کنم، درسته که ما این طرحا رو روی کاغذ می کشیم 

اما چه کاغذی؟ کالک یا پوستی (یکی از این دو) من روی کالک کشیدم.

من هر دو رو تجربه دارم ولی از نظر من کالک بهتره و کار کپی راحت تر صورت می گیره.

آماااااا

اون پلاستیک، هیچ.. توضیح لازم نداره :دی

جنس بعدی، مقواست اونم نه یه مقوای معمولی، یه مقوای سفت و ضخیم به نام "مقوا ماکت" 

باید طرح اصلی رو روی مقوا با چسب کاغذی فیکس کنید بعد طرحو به مقوا منتقل کنید. اگر روی تصاویر کلیک کنید، هم ابعاد اصلی عکسا رو میبینید و هم متوجه ریز نقش و پر کار بودن طرح میشید. 


طرح منتقل شده و چسبا رو از روی کار بر میدارید.

اگر همینطوری و بدون پوششی اقدام به رنگ آمیزی کنید، قطعا پایان کار با یه کار کثیف و چرب شده مواجه میشید. برای جلوگیری ازین فاجعه باید طرحتونو باند پیچی کنید. به کمک کاغذ پوستی این کارو انجام دادم.


موقع رنگ آمیزی یک برشی رو که چسب زدم باز می کنم و کارمو رنگ میزنم. با این روش کارتون تمیزتر از آب در میاد.


اینم نمای کلی که چی بود و چی شد :دی


خب

و اما دیشب

تا قبل خواب سه چهار ساعت تایم آزاد داشتم 

طرحمو بعلاوه رنگ و پالت گذاشتم جلوم

روی ترسم غلبه کردم و قلمو رو دست گرفتم

ولی بد شد

کشیدما ولی یکم پر رنگ تر کشیدم

اینو وقتی عکسشو برای استاد فرستادم و نشون دادم، گفتن ضخیم و پر رنگ کشیدم :/

دعام می کنید دیگه نه؟ : )



سوالی بود درخدمتم.

و من الله التوفیق : )

۱۱ نظر
**هِلِناز **
۱۵ فروردين ۱۰:۴۹
با استعداد کی بودی تو ؟ 
عشق کی بودی تو ؟؟؟ 
خیلی حال کردم آقا 
اصلاااا خیلیییییی حال کردم :)
حالا من باشم نمیتونم یه خطش رو هم بکشم :/ این چقدر سختههه

پاسخ :

آقو صاحاب داروما بکش کنااااار 😂
فدای تو عزیزی برام اخه

آقو عشقه باید علاقه داشته باشی خو
ŇãşíМ ĶĥăŅŭМ
۱۵ فروردين ۱۳:۵۰
با من کار داشتی؟ :|

پاسخ :

نع : ))
آبی آسمانی
۱۵ فروردين ۱۶:۱۱
آخرش چی شد؟
یعنی کاری که کامل رنگ آمیزی کردینش، کوش؟

پاسخ :

تازه وارد مرحله قلم گیری شدم!!!!/تصویر سوم/
اون خطوط قهوه ای توسط من رنگ شده
کلی تا رنگ آمیزی کامل فاصله دارم :(


مرتضا دِ
۱۵ فروردين ۱۶:۱۹
خوش به حالت که دوستی مثل هلن و دچار داری 😊
+ کی مغازه میزنی ؟

پاسخ :

هلناز بله
ولی دچار! 😕 #سقف

یعنی خاعععک بر سر یزید
مغازه آخه؟ 😑😐
باس بگید گالری

بزودی ان شاءالله ده سال دیگه 😂
آبی آسمانی
۱۵ فروردين ۱۶:۳۵
پس منتظریم خیلی زود رنگ آمیزی کامل رو نشونمون بدین...

پاسخ :

بله بله خیلی زوووود 😁
جناب منزوی
۱۵ فروردين ۱۷:۲۰
سلام
خدا قوت :) بدجور به این هنر علاقمند شدم
اسمش تذهیب بود؟
رشته دانشگاهیه یا کلاً میشه آزاد یاد گرفت؟

پاسخ :

سلام
تشکر : ) بله تذهیب
اجازه بدید یه چیز دیگه م بگم که دیگه رسما عاشقش بشید
تذهیب غیر از این چیزایی که گفتم /ختایی/ یه نقوش دیگه ای رو هم دربر می گیره و اون اسمش "نقوش اسلیمی" هست
کافیه یه سرچ بکنید تا با دنیای نقوش اسلیمی مِن جمله اسلیمی ماری ^_^ آشنا بشید.. استاد فرمودن تا هنرجو یه کار رنگ شده تحویل نده سراغ نقوش اسلیمی نمیریم و از آموزش خبری نیست :|
من آزاد یاد میگیرم و شاید باورتون نشه که غیر از خرید رنگ و لوازم هزینه دیگه ای برام نداشته. کلاسمم داخل حرم برگزار میشه : )

+ رشته دانشگاهیش فکر کنم اسمش "نگارگری" هست
جناب منزوی
۱۵ فروردين ۱۷:۵۹
خیلی خیلی ممنون :)
علاوه بر این از میناکاری هم خوشم میاد
ان شاءالله که موفق بشید

پاسخ :

 : )
ممنونم همچنین

شما از دیار اصفهانید؟؟
مرتضا دِ
۱۵ فروردين ۱۸:۱۲
آره گالری 😉

پاسخ :

: )
جناب منزوی
۱۵ فروردين ۱۸:۱۸
خیر، اصفهانی نیستم :)

پاسخ :

اهان : ))
**هِلِناز **
۱۵ فروردين ۲۰:۵۰
تاین کامنت دچار و مغازه اش میدونی من رو یاد چی انداخت ؟ 
شوهر دخترخاله ام یه سوپر پروتئینی خیلی بزرگ و شیک و خاص راه انداخته، اونوقت بابام بهش میگه رفته قصابی زده 😂😂😂

پاسخ :

[پوقی میزند زیر خنده] خدا حفظشون کنه
خب ماهیتش قصابیه دیگه درست گفتن 😄
ŇãşíМ ĶĥăŅŭМ
۱۷ فروردين ۱۲:۵۹
آخه نوشتی پهلوان :|

دفه آخرت باشه فامیلی منو الکی تو متنات به کار میبندیا :|

پاسخ :

باشه بابا تو خوب 😂
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان