`

شما چطور؟

 

می خوام از این صفحه به عنوان یه صفحه سفید کاغذ اما از نوع مجازی و از کیبورد به جای خودکار آبی استفاده کنم و توش برنامه امروزمو بچینم

روز به نیمه رسیده

مشغول کامل کردن کارای دایی م و اگر با همین فرمون پیش برم تا دو ساعت دیگه تمومه (خوابم میاد :|) ساعت ۳

 

یک ساعتو واسه ناهار و استراحت قرار میدم ( از ساعت ۳ تا ۴ )

 

بعد مداد دست می گیرم و طرح استاد ح رو کامل می کنم.. دیگه طرح مدادیش آخراشه، فقط همت می خواد که کاملش کنم ( ۴ تا ۷ نهایت... کمی هم استراحت میونش )

 

+ ( ۷ تا ۹ اختصاصی خودم و خانواده :دی )

 

 ( ۹ تا ۱۰) یک کتاب از کتابخونه گرفتم 

چند صفحه ای ازش خوندم ولی فرصت نکردم ادامه بدم.. میذارم واسه بعد ولی عوضش وویس کلاسو گوش میدم و می نویسم.. یکم هم باید تمرین کنم.. چهارشنبه یه آزمون شفاهی ازمون گرفت، تا حدودی خوب بود ولی تمرین بیشتری لازم دارم. 

 

ساعت ۱۰، شام

۱۰ تا هر زمانی که بیدار بودم، چرتکه 

 

راضیم... 

 

 

۱۰ شب نوشت: تمام برنامه ریزیم با کمی جا به جایی درست پیش رفت و انجام شد. کارای دایی سر ساعت تموم شد. خواب و استراحت زمان بیشتری ازم گرفت : )) از طرفی یک ساعت رو همونطوری بی برنامه گنجونده بودم واسه اتفاقای یهویی (که خواب شاملش شد :/ ) که باعث شد ساعت کار کردن روی طرحم یک ساعت عقب بیفته ولی خب خداروشکر راضیم از عملکردم.

 فقط می مونه ویس یک ساعت و نیم کلاس چرتکه که بعد از انتشار پست می نویسم /تا جایی که در توانم باشه/

 

۹ نظر
آبی آسمانی
۱۸ مرداد ۱۳:۰۵

و خداوند سررسید را آفرید.

از یه سررسید استفاده کنید خب...

پاسخ :

: ))

هیچ وقت نتونستم درست برنامه مو عملی کنم
همیشه از یه جایی به بعد ولش می کردم
ولی اینجوری چون می خوام آخر شب عملکردمو بنویسم، حداقلش اینه که تمام تلاشمو واسه تحققش می کنم :| 
سلام بر مهدی ...
۱۸ مرداد ۱۳:۴۱

موفق باشی 

پاسخ :

ممنون
گندم بانو
۱۸ مرداد ۱۳:۵۲

من به عملکرد خودم به برنامه‌هام نمره میدادم. اینجوری راغب میشدم به اجرای برنامه‌هام :)

پاسخ :

چه جالب! : )
مهیار حریری
۱۸ مرداد ۱۴:۴۰

به به

اصلا برنامه ریزی که میبینم روحیه میگیرم :)

 

واسه یادگیری نظام مند مدیریت زمان به این لینک هم سری بزنید بد نیست

من که کلی استفاده کردم :

http://ec.nahad.ir/index.php/course/View/AG0NaQI0

پاسخ :

نمیشه خلاصه شو بفرمایید؟
واران ..
۱۸ مرداد ۲۱:۲۷

شما چطور چی ؟🤔

 

سلام 

پاسخ :

سلام

برنامتون چیه!!
جناب منزوی
۱۸ مرداد ۲۱:۵۸

چندین بار نوشتم و عمل نکردم :)

باید سعی کنم

پاسخ :

منم تا حدودی همینم
هیچ وقت نتونستم برنامه ریزی مو همونطور که تایم بندی شده بهش عمل کنم
یا کلا برنامه مو منحل می کنم یا اینکه بازم تغییرات درش بوجود میارم 😁
واسه همین امروز یک ساعت زمان خالی اون وسط مسطا گذاشتم واسه اتفاقای یهویی (بعدا نوشت رو توصیه می کنم بخونین)
جناب منزوی
۱۸ مرداد ۲۲:۲۱

:)

گاهی وقت ها یه برنامه موقت یک روز الی یک هفته ای می نویسم برای تموم کردن یه سری کارهای عقب افتاده، خدارو شکر تمومش می کنم :)

پاسخ :

اره لیست کردن کارا خیلی کمک میکنه
ماریا
۲۳ مرداد ۰۰:۰۷

خب من که دیر رسیدم، حالا همه رو طبق برنامه پیش رفتی ؟! :)))

پاسخ :

بلیا : ))
مهیار حریری
۲۷ مرداد ۰۱:۳۹

نشستم اینو نوشتم براتون. که البته خیلیم خلاصه نیست :/

 

اولین گام برای مدیریت زمان "هدف گذاری" است. به این صورت که ابتدا دفتری را که برایتان ارزشمند است تهیه کنید. ارزشمند بودن دفتر معیار مشخصی ندارد بلکه بسته به انتخاب شماست، مثلا دفتری که جلد زیبایی دارد یا اینکه یادگار عزیزانتان است و... . سپس به دلخواه خود وضعیتی را که در ده سال بعد خواهید داشت ترسیم نمایید. هدفگذاری دارای ویژگی هایی است از جمله اینکه لزوما باید شخصی، قابل سنجش و اندازه گیری، واقعی و قابل دستیابی، زمانمند، قابل توسعه و انگیزاننده باشد. توجه داشته باشید که توصیف اهداف هرچقدر دقیقتر باشد به همان میزان امکان رسیدن بهشان بیشتر خواهد بود و نیز تناقضاتشان آشکارتر خواهد شد و در نهایت آنهایی که خطا هستند حذف میشوند و اهداف مهمتر باقی میمانند.

وقتی هدف تعیین شد هیچ روزی نباید به پایان رسد مگر اینکه برای رسیدن به آن هدف کاری صورت گرفته باشد. عملی که شما را به اهدافتان نزدیک نکند شایسته نیست جایی در فعالیت های روزانه تان داشته باشد و بایستی کنار گذاشته شود فلذا برنامه ریزی روزانه انجام میگیرد. برای نیل به این مقصود به چک لیست -فهرست کار های روزانه- نیاز میابید که رعایت یکسری نکات را میطلبد از جمله اینکه اولا ساعت کار ها باید از انتها به ابتدا تنظیم شود زیرا بدین ترتیب میفهمیم ساعت چند صبح باید از خواب برخیزیم. ثانیا ابتدا از نوشتن و جایگذاری کار هایی که ساعتشان ثابت و غیر قابل تغییر است آغاز میکنیم. ثالثا در زمانبندی به تک تک کار های زمانبر -هرچند اندک- از جمله لباس پوشیدن و انتظار برای وسایل نقلیه عمومی و... توجه میکنیم. پس از تنظیم برنامه مذکور در پایان هر روز دو وظیفه مهم بر عهده دارید که یکی ارزیابی میزان تعهدتان به برنامه امروز - با تعیین درصد- و دیگری تنظیم برنامه فرداست. تحقق پانزده درصد از برنامه هفته نخست کافی است و پس از آن درصد ها بالا میرود.

نکته ای که در موضوع مدیریت زمان بسیار مورد تاکید قرار میگیرد، نظم است. چرا که بی نظمی سبب به وجود آمدن کار های معوق میشود. کار های معوق همان کار هایی است که در برنامه گنجانده شده اند اما نرسیدیم که انجامشان دهیم. پس بهتر است از ابزار هایی که به منظم بودنتان یاری میکنند استفاده نمایید مثلا چند پوشه ی تلقی رنگی تهیه و مدارک و نوشته هاتان را در پوشه ها با توجه به رنگشان طبقه بندی کنید. کار های معوق خرد میشوند و به ساعات شناور روز ارجاع میگردند. ساعت های شناور در برنامه روزانه ساعاتی هستند که هیچ کاری برای انجام دادن در آن در نظر گرفته نشده. بدین ترتیب افسار زمانبندی از دستتان خارج نمیشود و بحران بهم ریختگی برنامه با کمترین تلفات حل میگردد. نکته ی دیگر مربوط به ضرب المثل "سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است" میباشد! باید توان خود را بشناسید و بر اساس آن برنامه بچینید چرا که در غیر اینصورت در اتمام برنامه ناکام میمانید و متعاقبا به تعداد کار های معوقتان افزوده خواهد. نکته ی بعدی این است که نباید کار های کوچک و سهل را در ابتدا انجام داده و کار های بزرگ و دشوار را به انتها واگذار کنید. بهتر است اول کاری را انجام دهید که بیشترین نگرانی را برایتان ایجاد میکند.

 

پاسخ :

چقدر جامع!

بسیااااار لطف کردین : ))
واقعا ممنونم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من


وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ


***یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/صف2
ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید؟!***


این روزها که می گذرد، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!
اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

قیصر امین پور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان